REKLAMA
PARTNER PORTALU partner portalu
×

Szukaj w serwisie

Kończy się remont głównego deptaku w Cieszynie

  • Autor: PAP
  • 05 lis 2021 13:14
Kończy się remont głównego deptaku w Cieszynie
Kończy się remont głównego deptaku w Cieszynie, fot. shutterstock

Kończy się remont głównego deptaku w Cieszynie – ul. Głębokiej. Rzeczniczka tamtejszego magistratu Katarzyna Koczwara poinformowała w piątek, że prace budowlane zakończyły się. W najbliższym czasie zamontowane zostaną elementy małej architektury.

REKLAMA

"Roboty budowlane zostały zakończone. Wykonawca oczekuje na dostawę elementów małej architektury. Liczymy, że wszystko zakończy się jeszcze w listopadzie" - powiedziała w rozmowie z PAP Katarzyna Koczwara.

Wykonawca przystąpił do pracy 1 września ub.r. Planowo remont miał się zakończyć z końcem maja 2021 r. Termin wielokrotnie jednak przesuwano. Teraz drogowcy zgłosili gotowość do odbioru dwóch ostatnich odcinków prac.

"W czwartek odbył się odbiór, jednak na wniosek konserwatora zabytków zaplanowano jeszcze dodatkowe spotkanie na 10 listopada. Będzie dotyczyło robót dodatkowych, m.in. przy obrzeżach arkad" - powiedziała Koczwara.

Modernizacja ul. Głębokiej jest elementem projektu, który ma przypomnieć o tramwajach niegdyś kursujących w mieście. Wykonawcą jest firma Polskie Surowce Skalne z Bielan Wrocławskich. Koszt inwestycji to 4,77 mln zł.

Ul. Głęboka liczy ok. 400 m i przebiega od głównego placu miasta w bezpośrednie pobliże mostu granicznego z Czechami. Zakres prac obejmował m.in. przebudowę i remont jezdni oraz chodników, rozbudowę i przebudowę infrastruktury podziemnej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania drogi, w tym głównie kanalizacji deszczowej, a także przebudowę i rozbudowę oświetlenia ulicznego. W obrębie pasa drogowego umieszczone zostaną elementy i obiekty małej architektury miejskiej.

Po zakończeniu realizacji zadania powstać mają elementy upamiętniające trasę tramwaju. Zlokalizowane miałyby być po polskiej i czeskiej stronie miasta. W Cieszynie jest to szyna wkomponowana w nawierzchnię. Wyróżnione zostaną też miejsca, w których znajdowały się przystanki.

Realizacja II etapu po stronie polskiej i czeskiej ostatecznie ustalona zostanie po podpisaniu umowy o dofinansowanie projektu ze środków UE. Przewidywany termin realizacji całego projektu został pierwotnie wyznaczony na czerwiec 2022 r. Całkowity koszt szacowany jest na ok. 24 mln zł.

Trasa tramwajowa powstała w Cieszynie w 1911 r. Liczyła niespełna 1,8 km. Łączyła historyczne centrum miasta z jego zachodnią częścią, położoną za rzeką Olzą (obecnie Czeski Cieszyn). Trasa wiodła od dzisiejszej ulicy Bielskiej przez Rynek i ulicę Głęboką, a następnie przez most na Olzie, główną ulicę współczesnego Czeskiego Cieszyna aż do dworca kolejowego. Linia istniała jeszcze po 1920 r., w którym miasto zostało podzielone miedzy Polskę i Czechosłowację, choć kontrola graniczna uniemożliwiała utrzymanie płynności. Zlikwidowano ją w 1921 r.

Cieszyn i Czeski Cieszyn przeanalizowały możliwość przywrócenia tramwaju. Badania to wykluczyły. Byłoby to zbyt kosztowne i trudne technicznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie