Kraków jest obok Sopotu jednym z pierwszych miast w Polsce, które wdrożyło uchwałę krajobrazową. Teraz mieszkańcy mają w końcu zobaczyć jej efekty.
1 lipca kończy się w Krakowie dwuletni okres na dostosowanie tablic i urządzeń reklamowych (billboardów, szyldów, banerów itp.) do tzw. uchwały krajobrazowej. Określa ona, jaka ich forma i wielkość są dozwolone.
Kraków jest jednym z pierwszych miast w Polsce (obok Sopotu), które wdrożyło taką uchwałę, a dzięki niej szpecące go reklamy znikają w szybkim tempie.
Uchwała weszła w życie 1 lipca 2020 r., ale przewidziano 2-letni okres przejściowy na dostosowanie się do jej zapisów właścicieli ulicznych reklam zamontowanych przed tym terminem.
W Krakowie tym, którzy nie dostosują swych reklam do rygorów uchwały krajobrazowej lub nie usuną ich, będą grozić kary finansowe naliczane za każdy dzień – aż do momentu dostosowania billboardu czy szyldu do wymogów określonych w tej uchwale lub zdjęcia go. Kary wynoszą 122 zł dziennie (z odsetkami) za 1 metr kw. szyldu, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego niezgodnego z zapisami uchwały krajobrazowej.
Więcej na PortalSamorządowy.pl
Generalny projektant, właściciel S.A.M.I. Architekci
Dyrektor Generalny Biuro Architektoniczne WIZJA Sp. z o.o.
Architekt, założyciel Susuł & Strama Architekci
Architekt, założyciel Susuł & Strama Architekci
Architekt, właściciel Plus Architekci
architekt, założyciel Mode:lina Architekci