REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Krakowskie prace nad uchwałą krajobrazową

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 maj 2016 11:43
Krakowskie prace nad uchwałą krajobrazową
Kraków, fot. pixabay.com / CC0 Public Domain

Do tej pory, ze względu na brak odpowiednich zasad prawnych, regulujących możliwość eksponowania reklam, pojawiały się one wszędzie i we wszelakiej formie. Kraków od kilku lat stara się uporządkować te kwestie. Czy wprowadzenie nowych zapisów ustawy krajobrazowej faktycznie wpłynie na estetykę miasta?

REKLAMA

Można zatem pokusić się o stwierdzenie, iż Kraków ze swoim podejściem dołączył do grona wielu znamienitych miast na świecie, które od lat zezwalają, zgodnie z jasno określonymi zasadami, na ekspozycję reklam na siatkach remontowo-budowlanych podczas renowacji swoich najbardziej znanych zabytków.

To mieszkańcy zadecydują

Wstępną koncepcję zapisów uchwały krajobrazowej, przygotowaną przez interdyscyplinarny zespół zadaniowy podlegający pod Biuro Planowania Przestrzennego, przedstawiono 9 maja podczas konferencji prasowej. Była to inauguracja konsultacji społecznych, dotyczących zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Jak podkreśliła Elżbieta Koterba, Wiceprezydent Krakowa ds. Rozwoju Miasta, dopiero gdy mieszkańcy wyrażą swoje zdanie, Urząd Miasta będzie miał podstawę do tworzenia projektu uchwały.

By ułatwić mieszkańcom podjęcie stosownej decyzji, w ramach konsultacji przygotowano materiały broszurowe wyjaśniające koncepcję zmian, wystawę poglądową prezentującą sugerowany wygląd nośników reklamowych oraz tablic informacyjnych. Zaplanowano również debaty publiczne. Krakowianie swoją opinię mogą wyrazić wypełniając specjalnie przygotowaną na tę okoliczność ankietę dostępną na stronie miasta.

Bardzo zależy nam, aby w konsultacjach wzięło udział jak najwięcej mieszkańców. Chcemy wsłuchać się w ich opinie i na tej podstawie opracować uchwałę krajobrazową, która uporządkuje przestrzeń całego naszego miasta – powiedział podczas konferencji Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Konsultacje społeczne potrwają do 12 czerwca. Na podstawie odpowiedzi ankietowych oraz rozmów z Krakowianami, urzędnicy w lipcu przystąpią do prac dopracowujących zapisy uchwały krajobrazowej, by zaprezentować publicznie jej ostateczny kształt we wrześniu. W grudniu projekt zostanie przedstawiony radnym do głosowania, a przyszły rok będzie czasem wzmożonej pracy nad wdrożeniem reguł.

Ustawa krajobrazowa w swoich założeniach ma uporządkować kwestie związane z rolą i obecnością reklamy w przestrzeni publicznej. Samorządy lokalne zyskały możliwość dostosowania własnych uchwał, regulujących kwestie ekspozycji reklam. Ważne, by owe uchwały stanowiły kompromis pomiędzy wszystkimi zaangażowanymi stronami: Urzędem Miasta, biznesem reklamowym i społecznością lokalną. Kraków jest jednym z pierwszych dużych miast w Polsce, gdzie prace nad uchwałą są już na tak zaawansowanym etapie. Pozostaje mieć nadzieję, że i inne ośrodki pójdą za przykładem Krakowa oraz innych europejskich stolic i podejmą rozsądne decyzje, które w konsekwencji przyniosą miastom wymierne korzyści.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.