REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kryzys klimatyczny potrzebuje liderów realnej zmiany

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 12 gru 2019 11:32
Kryzys klimatyczny potrzebuje liderów realnej zmiany
fot. mat. prasowe

Co musimy zrobić, aby zatrzymać zmiany klimatu? Jak dostosować się do widocznych już zmian? Tym wyzwaniom będzie poświęcony najbliższy Szczyt Klimatyczny (COP25), organizowany w dniach 2-13 grudnia w Madrycie. O tym, co można zrobić, i jak rozpocząć działania dla dobra klimatu naszej planety, mówią eksperci z Centrum UNEP/GRID-Warszawa, realizującego w Polsce misję Programu ONZ ds. Środowiska (UNEP).

REKLAMA

Jak firmy mogą przyczynić się do poprawy sytuacji planety? Redukując negatywny wpływ na środowisko, jakie mają produkcja, prowadzenie usług czy cały model biznesowy poprzez obniżenie emisji gazów cieplarnianych. Proklimatyczne podejście, które inspiruje miliony ludzi do działania (co pokazały m.in. Młodzieżowe Strajki Klimatyczne), powinno stać się inspiracją do działania dla przedsiębiorców.

Ambicją programu Climate Leadership, pierwszego tego typu przedsięwzięcia w Polsce, jest uruchomienie procesu realnej zmiany w biznesie, m. in. w sferze łańcucha dostaw czy w sposobie i organizacji produkcji. Organizatorzy mają nadzieję, że program przyczyni się do powstania zupełnie nowej generacji produktów i usług oraz do ewolucji w całych sektorach gospodarki.

Adresatami programu są m. in. firmy działające w bezpośredniej relacji z konsumentami w tych branżach, które są gotowe na reorganizację, nowe podejście czy rewizję swoich planów, takich jak handel, finanse, FMCG czy moda.

Jak może to wyglądać w praktyce? Branża finansowa mogłaby na przykład traktować preferencyjnie rozwiązania proklimatyczne, takie jak inwestycje w efektywność energetyczną, odnawialne źródła energii czy transport zbiorowy. Branże FMCG lub handlowa mogą wypracować własne strategie ograniczenia zużycia plastiku, podejmując próby zastąpienia go alternatywami, lub wprowadzając opakowania wielorazowe. – Kluczowym elementem działań na rzecz ochrony klimatu powinno być jednoczesne dbanie o ograniczanie emisji gazów cieplarnianych oraz o zachowanie wysokiej jakości i komfortu naszego życia – mówi Bartłomiej Kozek, ekspert ds. zrównoważonego rozwoju z Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Presja konsumentów

Na kierunek zmian w firmach wpływać będzie nie tylko legislacja, ale również rosnąca świadomość konsumentów i oczekiwanie, że produkty i usługi jakie zostały im zaoferowane są efektem procesu bezpiecznego dla klimatu i dla planety. Niechęć do jednorazowych opakowań z plastiku, ograniczanie spożycia mięsa, zainteresowanie naprawianiem zamiast kupowaniem nowych produktów oraz instalowaniem odnawialnych źródeł energii – to wszystko trendy, które w najbliższych latach mogą znacząco wpłynąć na zmianę rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.