Kto zaprojektuje tunele pod torami kolejowymi w Gdańsku?



PAP - 16-04-2020 15:43


Cztery oferty wpłynęły w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, dotyczącym projektu trzech tuneli dla pieszych oraz przejazdu dla samochodów przez tory kolejowe w gdańskich dzielnicach Orunia, św. Wojciech i Lipce.

"Najniższa oferta opiewa na niemal 1,3 mln złotych, a na projekt zabezpieczono w budżecie miasta 853 tys. złotych. Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym" - poinformowała w czwartek Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Cztery oferty w przetargu złożyły: Europrojekt Gdańsk S.A. (ponad 2,9 mln zł), Mosty Gdańsk sp. z o.o. (prawie 1,7 mln zł), Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek (niespełna 1,4 mln zł) oraz Optem sp. z o.o. (blisko 1,3 mln zł).

Trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami kolejowymi wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP oraz nowy przejazd dla pojazdów mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy. Opracowanie ma powstać do końca 2020 r.

Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ulicy Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ulic Dworcowej i Smętnej - będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk-Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk-Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.

Ponadto, opracowanie ma objąć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcowa i Smętna, a ul. Niegowską. Oprócz tego projektant ma uwzględnić montaż monitoringu i elementów małej architektury.