REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kulturalny eksperyment w Tychach

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 04 lut 2021 15:30
Kulturalny eksperyment w Tychach
zdj. Miejskie Centrum Kultury w Tychach
Kulturalny eksperyment w Tychach
Kulturalny eksperyment w Tychach
Kulturalny eksperyment w Tychach

W sklepowych witrynach Gemini Park Tychy, co tydzień pojawiać będą się lokalni artyści. To sposób na wsparcie lokalnej kultury angażujące m.in. aktorów, muzyków, plastyków.

REKLAMA

W ostatnich miesiącach kultura nieustannie poszukuje nowych platform, dzięki którym może dotrzeć do odbiorców, promując lokalnych twórców.

 - Takie poszukiwania prowadzi także Miejskie Centrum Kultury w Tychach, które większość swoich działań przeniosła do Internetu. Za jego pomocą staraliśmy się realizować spektakle, spotkania, koncerty, a nawet wystawy – mówi Małgorzata Król – dyrektor Miejskiego Centrum Kultury w Tychach.

Równolegle z pracami nad nową witryną, wznowiony został cykl spotkań z twórcami, którzy mają wpływ na szeroko rozumianą kulturę w Tychach. Mowa tu o Mieście Całkiem Kulturalnym, którego celem jest przybliżenie sylwetek twórców czy promotorów kultury.

Kolejnym kokiem jest nawiązanie współpracy z Gemini Park. Dzięki niej, co tydzień, w jednej z największych witryn sklepowych tyskiej galerii pojawiać będą się różni artyści, prezentujący swoją twórczość. Wszystko to w ramach nietypowego projektu "Okno na kulturę".

- Projekt ten ma na celu promocję tyskiej działalności kulturalnej: ma nie tylko przybliżyć sylwetki artystów szerokiej publiczności (aktorów, plastyków, muzyków), ale także zapewnić kontakt widza z kulturą poprzez np. spektakle na żywo czy wystawy – dodaje Małgorzata Król.

 Zapewnia także tak ważny w czasie pandemii, bezpieczny dystans, gdyż przestrzeń działań kulturalnych oddzielona jest od klientów (publiczności) szybą.

 Współpraca centrum handlowego z instytucją kultury rozpoczęła się bardzo naturalnie, bo projekt „Okno na kulturę” –wspiera wspólne cele.

 - Obok witryn naszych sklepów każdego dnia przechodzą tysiące osób, a sama witryna przy odrobinie twórczego wysiłku, pozwala na promocję projektów w znacznie ciekawszy sposób niż tradycyjne nośniki reklamowe. Dzięki temu klienci centrum handlowego stają się jednocześnie publicznością atrakcyjnych wydarzeń - mówi Aleksandra Zawodzińska – Dyrektor ds. marketingu i PR - Gemini Park Tychy – Gemini Holding Sp.

 I dodaje: - Ten projekt to też prawdziwy kulturalny eksperyment, który ma połączyć sztukę z przestrzenią komercyjną, tworząc artystom nietypową platformę do prezentacji twórczości i osiągnięć. Jesteśmy jednak przekonani, że właśnie dlatego ta formuła zaciekawi i zatrzyma, a co więcej, pozwoli dotrzeć do widowni, którą w inny sposób trudno byłoby pozyskać.

 Pierwszą odsłonę "Okna na kulturę" odbyła się 29 stycznia. Od 18:00 do 21:00 w witrynie gościły aktorki związane z Fabryką Kultury, przedstawiając sceny oparte na pantomimie, osadzone w morskim świecie i ze sporą dawką humoru.

 - Sobotnie popołudnie spędziliśmy na „Wystawie Pereł”, która stanowiła muzyczny występ zespołu szantowego "Perły i Łotry" (współorganizator Portu Pieśni Pracy) jako zapowiedź wieczornych koncertów on Line – dodaje dyrektor tyskiego MCK.

Retransmisja sesji:

Architekci i projektanci w projekcie Nowy Europejski Bauhaus • Nieśmiertelny Bauhaus w nowej roli



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.