Linia kolejowa znowu działa po 20 latach. Z nowymi przystankami i wiaduktami



PropertyDesign.pl - 31-05-2022 11:59


Po 20 latach można będzie pojechać z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy. Między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami.

Między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście. Przewidywany czas przejazdu na trasie Wrocław Główny - Sobótka - Świdnica wyniesie około godziny - w zależności od liczby zatrzymań.

– Prace na linii kolejowej nr 285 były od wielu lat oczekiwane przez mieszkańców Dolnego Śląska. Cieszę się, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skutecznie realizują kolejną inwestycję, która ma na celu eliminowanie zjawiska wykluczenia komunikacyjnego. Jako samorząd województwa jesteśmy przygotowani na uruchomienie już od czerwca regionalnych połączeń kolejowych z użyciem naszych najnowocześniejszych pociągów, które bezpośrednio skomunikują Świdnicę z Wrocławiem przez Sobótkę – powiedział Grzegorz Macko, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

Przystanki dostępne dla wszystkich

Na linii kolejowej Wrocław – Sobótka – Świdnica przystanki zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zamontowane zostało oświetlenie oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach są wiaty i ławki. W sąsiedztwie przystanków zamontowano stojaki na rowery.

{media;144411;Wiadukt drogowy w miejscowości Domasław, fot. P. Mieszkowski, A. Lewandowski, mat. PKP PLK;https://pliki.propertydesign.pl/i/14/44/11/144411.jpg;https://pliki.propertydesign.pl/i/14/44/11/144411_r2_940.jpg}

Na trasie przygotowano nowy tor mosty i wiadukty. Od Sobótki Zachodniej do Świdnicy już od 2020 r. po nowych torach prowadzony jest ruch towarowy. Ważnym obszarem prac było przygotowanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Prace objęły modernizację ponad 50 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie skrzyżowania są odpowiednio zabezpieczone. W lokalizacjach, które tego wymagały, ustawiono sygnalizatory, rogatki i monitoring. Roboty z branży automatyki i energetyki zapewnią właściwą pracę systemu sterowania ruchem pociągów.