Kilkaset publikacji w mediach polskich i zagranicznych, znaczące wyróżnienia branżowe dla miasta i jego obiektów. Łódzka Organizacja Turystyczna powstała w maju 2017 roku, ale w pełnym zakresie działa od niespełna roku, a już ma na koncie wymierne sukcesy.
- Jestem przekonany, że Łódź choć nie ma morza ani Barbakanu może być idealnym kierunkiem turystyki weekendowej i biznesowej. Taka idea przyświecała powołaniu w maju 2017 r. Łódzkiej Organizacji Turystycznej, choć niektórzy powątpiewali w sens tego przedsięwzięcia. Zadbaliśmy jednak o to, by stworzyć profesjonalny zespół fachowców i pasjonatów jednocześnie, którzy swoją pracą w kilkanaście miesięcy dowiedli słuszności tej inicjatywy i pokazali, że promowane w sposób profesjonalny nasze miasto ma duży potencjał turystyczny - mówi Krzysztof Piątkowski, wiceprezydent miasta i przewodniczący Rady ŁOT.
W chwili obecnej ŁOT zrzesza już 57 podmiotów, czyli niemal tyle ile Regionalna Organizacja Turystyczna. Prowadzi w czterech językach stronę lodz.travel, przygotowuje także wydawnictwa promocyjne w różnych wersjach językowych (np. Łodź na weekend), a w aż 8 udostępnia film promujący Łódź.
Zasięg postów ŁOT na portalach społecznościowych przekroczył w 2018 roku 2 mln osób, a siedzibę organizacji odwiedziło 26 tys. turystów, w tym blisko 6 tys. z zagranicy.
- Uruchomiliśmy także sklep z gadżetami. Zorganizowaliśmy kilkadziesiąt podróży prasowych i branżowych, czego efektem było kilkaset artykułów w prasie zagranicznej, nie tylko specjalistycznej, ale np. tak poczytnych tytułach jak Marie Claire - dodaje Tomasz Koralewski, prezes ŁOT.
Efekty tych działań są bardzo wymierne: sukces w rankingu prestiżowego wydawnictwa Lonely Planet, które uznało Łódź za drugie najbardziej atrakcyjne miejsce podróży na 2019 r.Zaowocowało to publikacjami o ekwiwalencie reklamowym w wysokości ponad 1 mln 600 tys. zł. Sukcesem jest także wyróżnienie dla Aparthotel Stare Kino Cinema Residence w Łodzi w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej na najlepszy produkt turystyczny roku 2018 oraz przede wszystkim wzrost liczby turystów odwiedzających Łódź. Dokładne dane rok do roku poznamy w marcu, ale sygnały dochodzące z branży wskazują na wyraźną tendencję wzrostową w tym zakresie.
- Oczywiście, nadal pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. Widzimy wyraźny postęp w turystyce branżowej i weekendowej, natomiast nadal nie w pełni wykorzystany jest potencjał turystyki typu leisure, który w moim przekonaniu Łódź ma ogromny dzięki unikatowości swojego fabrycznego dziedzictwa - dodaje Koralewski i zapewnia, że w 2019 roku działania ŁOT skierowane będą również na ten segment rynku.
architekt, założyciel CDF Architekci
architekt, właściciel AMC Chołdzyński
Architekt, Dyrektor biura Biuro Architektoniczne DDJM
Założyciel, Architekt eM4. Pracownia Architektury. Brataniec
Dyrektor Zarządzający, Architekt Estudio Lamela Polska
Właściciel, Architekt Studio S - Biuro Architektoniczne Michał Szymanowski