REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Metro zmienia Warszawę - przyszła kolej na Targówek

  • Autor: UM Warszawa
  • 23 kwi 2018 10:05
Metro zmienia Warszawę - przyszła kolej na Targówek

Metro zmienia Warszawę - rozpoczyna się przebudowa „obwodnicy” Targówka. Warszawa szuka projektantów ul. Pratulińskiej, Władysława Łokietka, Figara i Codziennej.

REKLAMA

Ogłoszony został przetarg na przygotowanie dokumentacji (projekt budowlany, projekty wykonawcze, decyzje administracyjne) potrzebnej do budowy ulic na Targówku. Plany zakładają przebudowę 2,4 kilometra ulic od Młodzieńczej do Handlowej: Codziennej, Figara, Władysława Łokietka i Pratulińskiej, budowę nowego odcinka drogi od Figara do Władysława Łokietka oraz skrzyżowania ulic Władysława Łokietka/Samarytanka/Krośniewicka. Powstanie ulica jednojezdniowa, z dwoma pasami ruchu po jednym w każdym kierunku, z nowymi chodnikami po obydwu stronach jezdni i drogą rowerową.

To kolejne ulice, które są w pobliżu budowanych stacji II linii metra. Teraz na Targówku budowane są dwie stacje - wykonawca odbuduje „po nowemu” odcinki ulicy M. Ossowskiego, Trockiej, Pratulińskiej, natomiast Zarząd Dróg Miejskich przebuduje M. Ossowskiego, Handlową i Myszkowską (umowa na roboty jest podpisana, remont potrwa do listopada).

Przyszłość to kolejne trzy stacje metra w stronę Bródna – Metro Warszawskie otworzyło już oferty w przetargu na ich budowę. Jedna z nich będzie pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z Codzienną i ten rejon przebuduje wykonawca metra a ulic w pobliżu przyszłej stacji dotyczy właśnie ogłoszony przetarg na dokumentację. I dalej mamy dwie stacje na ul. L. Kondratowicza. Przygotowana koncepcja zmian po budowie metra zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Zarząd Dróg Miejskich do maja czeka na oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie