REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 31 sty 2019 11:30
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych
Paneliści sesji "Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych" podczas 4 Design Days. Sesję moderowały: Katarzyna Lisowska i Anna Liszka, Propertydesign.pl fot. PTWP
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych
Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych

Jak tworzyć przestrzenie wypoczynku dla pracowników biur i klientów galerii? Czy pasieki i miejskie farmy zawojują polskie miasta? O tym dyskutowali paneliści sesji "Miejskie farmy, pasieki, zielone dachy – boom, który nie omija biurowców i centrów handlowych" podczas 4 Design Days.

REKLAMA

W opinii Marcina Grzelewskiego, strefy wypoczynku w galeriach trzeba lokalizować zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. Pracownia APA Wojciechowski projektowała m.in. Galerię Północną w Warszawie. - Większość dachu wykorzystaliśmy na stworzenie terenu rekreacyjnego. Co ciekawe, przebywają tam nie tylko klienci centrum, ale i okoliczni mieszkańcy - mówił Grzelewski.

Konrad Grabowiecki zwraca uwagę na wejścia do centrów handlowych i place wielofunkcyjne integrujące różne grupy społeczne, w które inwestują deweloperzy.

Czas na miejskie farmy

Ciekawym trendem są miejskie pasieki, które powstają na dachach biurowców, hoteli czy galerii handlowych. Marcin Grzelewski uważa, że to efekt większej świadomości społecznej, chęci dbania o środowisko.

Wtóruje mu Karolina Dzięgielewska. Uważa, że należy chwalić każdy krok w kierunku zwiększania bioróżnorodności w mieście. Alicja Kuczera podsumowuje, że nie ważne, jaka jest motywacja inwestora: czy chodzi o punktację w certyfikacji czy chwyt marketingowy. - Ważne, że ma to pozytywny wymiar, bo zwiększamy populację pszczół i naszą świadomość ekologiczną - mówiła.

Jak zauważyła Joanna Małecka, dobrze, że za sprawą miejskich uli zwraca się uwagę na potencjał dachów, które w polskich mocno zurbanizowanych miastach są niewykorzystane.

Co ciekawe, dzięki miejskim ulom może nastąpić też kolejna, pozytywna zmiana. - Inwestorzy zakładający na budynkach biurowych pasieki muszą też pomyśleć o tym, czym pszczoły będą się żywić. Mogą więc pojawić się nowe inwestycje w zielone dachy czy łąki kwietne - zauważył Marcin Grzelewski.

Jedną z nowych, pozytywnych zmian mogą być miejskie farmy. Na Zachodzie w fazie rozwoju są miejskie farmy powstające na dachach galerii handlowych. Czy jest szansa, że miejskie farmy dotrą do Polski? Zdaniem Kuczery ten trend wejdzie do polskich miast. - Chodzi o zachowanie bioróżnorodności w mieście, a także element edukacyjno-integrujący. Na przykład jeśli farma powstanie na biurowcu, to pracownicy będą odpowiedzialni za ogród. To niesie same pozytywy - tłumaczyła ekspertka.

W opinii Alicji Kuczery, miejskie farmy na dachach mogą być pewnym ekwiwalentem ogródków działkowych, które powoli zanikają w miastach.

Sesję moderowały dziennikarki Anna Liszka i Katarzyna Lisowska, PropertyDesign.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.