REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Mniej znaczy więcej

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 lut 2014 10:39
Mniej znaczy więcej
Mniej znaczy więcej
Mniej znaczy więcej
Mniej znaczy więcej
Mniej znaczy więcej
Mniej znaczy więcej
Mniej znaczy więcej

Pod koniec ubiegłego roku w Katowicach i Poznaniu pojawiły się salony młodej, polskiej marki - 4Faces. Ich wystrój znacznie różni się od sklepów sportowych obecnych na rynku.

REKLAMA

Projekty w Poznaniu i Katowicach są oparte o ten sam koncept, ale różnią się od siebie ze względu na zróżnicowaną powierzchnię salonów. Poznański lokal jest zdecydowanie mniejszy (400,6 mkw.) od katowickiego (849,65 mkw.), przez co jego oferta jest skromniejsza, nie ma tam np. sprzętu sportowego, takiego jak narty czy rowery. Brakuje też dostępu do wszystkich rozwiązań multimedialnych oraz usług – jak np. serwisu czy Body Center.

Minimalizm jest modny
Autorem projektu salonów 4Faces jest Karolina Magoń – architekt, pracująca w zespole firmy 4F. Inspirację czerpała z nowoczesnych projektów, prezentujących głównie architekturę minimalistyczną, realizowanych przez znane marki zagranicą.

Projekt opiera się na czystych, jasnych barwach, prostych, eleganckich formach oraz wysokiej jakości meblach i dekoracjach – w ograniczonej do niezbędnej ilości.

- Estetyka jest dla architekta elementem przewodnim, niestety tylko najlepsi potrafią połączyć ją z ergonomią i wygodą rozwiązań. Cenną myślą jest stwierdzenie ,,Less is more”, czyli ,,mniej znaczy więcej” - wyjaśnia Karolina Magoń. Jak dodaje, przestrzeń tworzona za pomocą architektury powinna być neutralna, opierająca się na uczciwości wobec materiału i strukturalnej jedności. - Należy trzymać się pewnych reguł, aby nie dopuścić do przerostu formy nad treścią, jest to bowiem architektura użytkowa i ma nie tylko pobudzać swoją formą, ale przede wszystkim im służyć – mówi.

Meble i bryły obecne w salonie są w wielu częściach pochyłe – to synteza ruchu, nawiązanie do nachylonej, sportowej sylwetki podczas biegu. Ostre kształty mają nadać energię i moc, zainspirować do ruchu, działania, sportu. - Sklep, z całą swoją przemyślaną 
i dynamiczną architekturą, ma być jasnym przekazem dla miłośników sportu – 4Faces profesjonalnie zajmuje się sportem! Sport to nasza wspólna pasja! – podkreśla Karolina Magoń.



Jakość, przestronność, ergonomia
Meble w salonach 4Faces wykonane są z wysokiej jakości płyt – stanowiących połączenie białej, meblowej z imitującą jasne drewno o ciepłej barwie. Część mebli ma dodatki w postaci stali nierdzewnej, a te ważniejsze są lakierowane. - W salonie nowatorskim rozwiązaniem dla naszej firmy stały się tzw. Qubiki, czyli meble wielkogabarytowe, przestrzenne, wolnostojące. Kolejną nowością jest ogromna, pochylona szafa z obuwiem, stanowiąca istotny element architektoniczny. Element ten, mimo wielkości, utrzymany jest w sportowym i eleganckim stylu – dodaje Karolina Magoń.



Ważnym elementem wnętrza jest biel. - Biały kolor ścian buduje wrażenie przestrzenności. Kontrastem łagodzącym śnieżną przestrzeń i wrażenie sterylności są: jasne drewno o ciepłej barwie oraz szary beton architektoniczny o ciekawej, zastanawiającej strukturze – tłumaczy Magoń.

Część ścian salonu pokryta jest zaprawą imitującą zacierany beton, przy ladzie znalazły się zaś dwukolorowe płyty z betonu architektonicznego. W Body Center i na kabinach przymierzalni - dla ożywienia bieli sklepu - zainstalowano grafiki o sportowej tematyce. W najbliższym czasie w kilku punktach sklepu zostaną zamontowane duże grafiki podświetlane na nośniku z płótna.

Wybór kolorystyki to zawsze ważna decyzja. W przypadku salonów 4Faces podyktowany był potrzebą przejrzystej i czytelnej dla klienta ekspozycji sprzedawanych produktów. W sklepie prezentowane są odzież, sprzęt i akcesoria sportowe różnych marek, co powoduje ogromną różnorodność kolorów, formatów i deseni oraz wymaga odpowiedniego tła. Po wielu konsultacjach zostały zastosowane kolory neutralne, a zarazem kojarzące się z minimalistycznym wystrojem. Kolor biały (RAL 9010), jasny szary (RAL 9006) stały się stonowanym tłem dla pełnej gamy kolorystycznej produktów na ekspozycji.

Od kilku lat można zauważyć wzrost jakości projektowanych wnętrz sklepów sportowych. Zaczyna dominować minimalizm i dbałość o detale we wnętrzu. Salony coraz częściej odchodzą od outletowego wystroju na rzecz przemyślanej, spójnej aranżacji. Pociąga to za sobą potrzebę projektowania bardziej ergonomicznych i wygodnych w użyciu mebli, które umożliwiają lepszą ekspozycję, a klientowi dają większy komfort zakupów. Meble nie są już traktowane jedynie jako element użytkowy, mają tworzyć odpowiedni klimat, przekazywać energię wnętrz i stanowić element dekoracyjny.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie