Most nad Serafą w Krakowie już gotowy



PropertyDesign.pl - 23-04-2021 16:46


W kwietniu zakończyła się budowa mostu kolejowego nad rzeką Serafą. Pod mostem, dzięki korekcie koryta rzeki, zbudowano ulicę i chodnik.

W kwietniu zakończyła się budowa mostu kolejowego nad rzeką Serafą, położonego obok nowobudowanego przystanku Kraków Złocień. Pod mostem, dzięki korekcie koryta rzeki, zbudowano ulicę i chodnik. Dla mieszkańców oznacza to bezkolizyjny przejazd oraz przejście pod torami. Po wykonaniu prac drogowych przez samorząd będzie nowe, dodatkowe połączenie drogowe, które ułatwi komunikację na osiedlu Złocień. Wybudowany przez kolej układ drogowy obok przystanku już pozwala na korzystanie z odcinka nowej ulicy i chodnika. Teren został oświetlony.

Przeczytaj także >> 
Most z początku XX w. zostanie przebudowany

Na przystanku Kraków Złocień szykowane są dwa perony. Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z poziomu ulicy. Na przystanku będą się zatrzymywały składy jadące w kierunku Brzeska, Bochni i Tarnowa. Przejazd do centrum Krakowa zajmie kilkanaście minut.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja za przeszło 1 mld zł współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.”