Trwają prace nad konstruowaniem mostu pieszo-rowerowego na Pragę. Choć gołym okiem nie widać postępów, to wiele udało się zrobić na zapleczu budowy i w warsztatach.
Most pieszo-rowerowy przez Wisłę ma stać się nową wizytówką Warszawy. Jeszcze w grudniu zeszłego roku zakończyło się betonowanie filarów dwóch ostatnich rzecznych podpór. Zgodnie z planem, okres zimowy przeznaczony jest na przygotowania do montażu konstrukcji stalowej.
Plan jest konsekwentnie realizowany, dzięki czemu na wiosnę, oprócz gotowych już podpór, będziemy mogli zobaczyć pierwsze stalowe elementy przeprawy.
Pod koniec stycznia odbyło się spotkanie z wykonawcą, na którym zweryfikowaliśmy czy zaproponowany system malarski spełnia oczekiwania architektoniczne i estetyczne. Wykonawca przygotował i przedstawił nam specjalną próbkę imitującą gabaryty, kształt oraz styki montażowe docelowej konstrukcji stalowej.
Montaż konstrukcji stalowej wymaga wielu przygotowań. Pierwszym z nich jest wykonanie drogi dojazdowej oraz podpór tymczasowych na wodzie i lądzie pod montaż konstrukcji.
Po zakończeniu tego etapu, na plac budowy przyjedzie sprzęt, za pomocą którego odbędzie się montaż konstrukcji stalowych. Przede wszystkim żuraw Demag CC 3800. To ogromne urządzenie, którego nośność to aż 650 ton. Przy pomocy tego typu maszyn, demontuje się np. śmigła turbiny wiatrowej.
Założyciel Medusagroup
Założyciel Medusagroup
Architekt, Wiceprezes Zarządu Oddziału Krakowskiego SARP SARP
współwłaściciel Biuro Architektoniczne DDJM
Właściciel Kulczyński Architekt
Właściciel, Architekt, Naukowiec Zalewski Architecture Group