REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Na trasie z Poznania do Szczecina są już nowe perony

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 lip 2022 13:47
Na trasie z Poznania do Szczecina są już nowe perony
Nowy peron w Reptowie, fot. Łukasz Brylowski, mat. PKP PLK
Na trasie z Poznania do Szczecina są już nowe perony
Na trasie z Poznania do Szczecina są już nowe perony
Na trasie z Poznania do Szczecina są już nowe perony
Na trasie z Poznania do Szczecina są już nowe perony
Na trasie z Poznania do Szczecina są już nowe perony
Na trasie z Poznania do Szczecina są już nowe perony
Na trasie z Poznania do Szczecina są już nowe perony

Nowe perony w Reptowie, Miedwiecku i Grzędzicach zwiększyły dostęp do kolei.

REKLAMA

  • Stacje w Reptowie, Miedwiecku i Grzędzicach mają nowe perony. 
  • Perony są wyższe i szersze, dopasowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, mają nowe wiaty, ławki i oświetlenie.
  • Na stacji w Reptowie sprawne i bezpieczne dotarcie na perony zapewnia nowe przejście pod torami.
  • W 24 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wygodniej wsiadać do pociągów z nowych peronów. 

Pociągi między Stargardem a Reptowem sprawniej i bezpieczniej jeżdżą po drugim nowym torze. Nowe perony w Reptowie, Miedwiecku i Grzędzicach zwiększyły dostęp do kolei. To kolejne efekty wykorzystania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z projektu realizowanego między Poznaniem a Szczecinem. Inwestycja  za ponad 4 mld zł jest współfinansowana z unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF).

Nowy peron w Miedwiecku, fot. Łukasz Brylowski, mat. PKP PLK
Nowy peron w Miedwiecku, fot. Łukasz Brylowski, mat. PKP PLK

Wyższe, szersze i dłuższe perony, ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Platformy zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano wygodne dojścia do peronów i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących.

Zamontowane zostały nowe wiaty i ławki, które poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Obok peronów są stojaki na rowery, dzięki którym osoby podróżujące koleją, mogą połączyć dwa ekologiczne środki transportu. Na stacji w Reptowie sprawne i bezpieczne dotarcie na perony zapewnia nowe przejście pod torami.

Wygodniejsze podróże między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim

W 24 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wygodniej wsiadać do pociągów z nowych peronów. Tylko na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy to perony w Drawinach, Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwinku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży na 30 stacjach i przystankach.

Na 190 km trasie Poznań – Szczecin, rozkładowe przejazdy pociągów i roboty zapewnia odpowiednia organizacja inwestycji. Dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania są już gotowe m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno, Stargard - Reptowo oraz Reptowo – Szczecin Dąbie. Jeden tor wykonano m.in. na odcinkach Krzyż – Podlesiec, Drawiny  – Dobiegniew, Dobiegniew – Rębusz, Choszczno – Dolice.

Dzięki oddaniu drugiego nowego toru na szlaku Stargard – Reptowo, pociągi jeżdżą już dwoma nowymi torami na całym odcinku między Stargardem a Szczecinem Dąbiem, co przekłada się na większą przepustowość i sprawniejsze podróże.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac do końca 2023 r.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie