REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Nad Kanałem Żerańskim powstaje nowa przeprawa

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 29 lip 2022 10:25
Nad Kanałem Żerańskim powstaje nowa przeprawa
Stary most nad Kanałem Żerańskim w Nieporęcie przed remontem. fot. Anna Znajewska-Pawluk, mat. PKP PLK
Nad Kanałem Żerańskim powstaje nowa przeprawa
Nad Kanałem Żerańskim powstaje nowa przeprawa
Nad Kanałem Żerańskim powstaje nowa przeprawa
Nad Kanałem Żerańskim powstaje nowa przeprawa

Nad Kanałem Żerańskim w Nieporęcie PKP PLK budują nowy most kolejowy. Nowa konstrukcja, będzie miała mniejszy wpływ na środowisko naturalne.

REKLAMA

  • PKP PLK budują nowy most nad Kanałem Żerańskim w Nieporęcie.
  • Zdemontowano już stary most kolejowy przy przystanku w Nieporęcie, nad Kanałem Żerańskim. W jego miejsce, za 13 mln zł z budżetu własnego spółki, powstaje nowa jednotorowa konstrukcja.
  • Nowa konstrukcja, będzie miała mniejszy wpływ na środowisko naturalne.
  • Po zakończeniu prac, w listopadzie 2022 r., pociągi pasażerskie i towarowe będą mogły przejechać przez most z większą niż dotychczas prędkością.

W lipcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przystąpiły do przebudowy stalowego jednotorowego, 40 - metrowego mostu kolejowego nad Kanałem Żerańskim, obok przystanku w Nieporęcie na szlaku Wieliszew-Radzymin (lk10). Nowa przeprawa zwiększy poziom bezpieczeństwa i ułatwi sprawny przejazd pociągów.

Dźwig usuwa zdemontowany fragment starego mostu nad  Kanałem Żerańskim. fot. Anna Znajewska-Pawluk, mat. PKP PLK
Dźwig usuwa zdemontowany fragment starego mostu nad Kanałem Żerańskim. fot. Anna Znajewska-Pawluk, mat. PKP PLK

Wykonawca zdemontował konstrukcję starego obiektu. Stalowa konstrukcja mostu tzw. kratownica została przecięta na mniejsze elementy, które były usuwane przy pomocy dźwigu. Z przyczółków usunięto elementy, które podpierały stary most. W korycie Kanału Żerańskiego zamontowano tymczasowe podpory, z których w sierpniu będzie nasuwana nowa konstrukcja na wyremontowane podpory. Kolejno będzie ułożony nowy tor.

Obecnie szyny na moście zamontowane były do drewnianych podkładów (mostownic), a te bezpośrednio do konstrukcji stalowej mostu. Po przebudowie będzie warstwa tłucznia, a szyny będą zamontowane do betonowych podkładów. Przyjęte rozwiązanie ograniczy drgania, emisję hałasu.

 

Wygoda dla podróżnych i korzyści dla środowiska

Nowa konstrukcja, będzie miała mniejszy wpływ na środowisko naturalne i pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów pokonujących przeprawę. Most nad Kanałem Żerańskim zostanie wyremontowany za 13 mln zł netto ze środków własnych spółki PLK. Po zakończeniu prac, w listopadzie 2022 r., pociągi pasażerskie będą mogły przejechać przez most z prędkością 100 km/h (obecnie 40 km/h), a towarowe 80 km/h.

Inwestycja GDDKiA wiąże się z konicznością rozbiórki istniejącego wiaduktu kolejowego nad drogą 61 w Wieliszewie. W jego miejsce GDDKiA zbuduje nowy, wyższy i dłuższy obiekt. Dotychczasowa jednoprzęsłowa 30 - metrowa kratownica wiaduktu zostanie zamieniona na dwuprzęsłową, dłuższą – bo ponad 80 metrową. Nowy wiadukt będzie miał ok. 11 metrów szerokości. Tak, jak istniejący obiekt będzie jednotorowy, ale przewidziano możliwość dobudowy drugiej przeprawy od strony północnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie