REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 26 cze 2020 09:03
Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek
Ringshouse. Proj. Karina Wiciak, Wamhouse
Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek
Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek
Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek
Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek
Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek
Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek
Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek
Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek
Niezwykłe wizje architektury zainspirowanej... logami znanych marek

Istnieją marki, których loga na stałe wpisały się w kulturę masową, stanowiąc nie tylko znak rozpoznawczy danego brandu, ale również inspiracje dla różnych form wyrazu, także architektury. Karina Wiciak, założycielka pracowni Wamhouse stworzyła serię projektów koncepcyjnych, w których wzorowała się na rozpoznawalnych na całym świecie logach znanych firm.

REKLAMA

Architektura konceptualna rządzi się swoimi prawami – twórca ma w niej zdecydowanie mniej ograniczeń niż przy tworzeniu projektów pod konkretną realizację. Można popuścić wodze fantazji i stworzyć coś szalonego… co następnie zaintryguje i przyciągnie uwagę międzynarodowych mediów, takich jak np. popularny portal poświęcony designowi i architekturze, Dezeen.

Architekt Karina Wiciak stworzyła serię projektów domów, których forma zainspirowana jest logami znanych, międzynarodowych korporacji – głównie z branży motoryzacyjnej, ale znalazła się wśród nich również kultowa marka odzieży sportowej. Jak zaznacza autorka projektów, pomimo iż są one pracami koncepcyjnymi, każdy z nich jest zaplanowany tak, aby był w pełni funkcjonalny w środku i każdy mógłby zostać wybudowany w rzeczywistości. – Zachowane są tutaj i zasady konstrukcji, i zasady ergonomii, chociaż budowa tych domów będzie w pewnym stopniu wymagała nietypowych rozwiązań technologicznych i konstrukcyjnych. Nie będzie to budowa z typowych, dostępnych prefabrykatów – wyjaśnia Karina Wiciak, założycielka Wamhouse i autorka projektów.

Pierwszym z serii domów jest zainspirowany logiem marki produkującej odzież i obuwie sportowe, Trihouse. Mający formę trójkąta budynek składa się z trzech betonowych pasów oddzielonych od siebie dużymi przeszkleniami, które dają prześwity na szerokości całego budynku. We wnętrzach w miejscu prześwitów, architekt zaplanowała szklane ściany działowe, tak aby efekt widoku "na przestrzał" mógł być zachowany. Można je jednak przesłonić żaluzjami lub zasłonami. Budynek ma aż cztery kondygnacje, na których architekt zaplanowała szczegółowy podział funkcji: otwarta strefa dzienna na parterze, strefa relaksu z otwartą sypialnią połączoną z pokojem kąpielowym na ostatnim piętrze etc.

Drugi z serii Rhombhouse ma kształt rombu i nawiązuje do formy loga francuskiego producenta samochodów. Również tutaj przeszklenia zapewniają prześwit i widok na tył domu, a aranżacja funkcji we wnętrzach odpowiada dość tradycyjnemu podziałowi. Budynek ma ok. 270 mkw. Powierzchni. Kolejną bryłą zainspirowaną logiem marki samochodowej jest Crosshouse – tutaj dla odmiany okna widoczne są tylko od fronty i z tyłu domu, a budynek przedzielony został betonową ścianą. Kształt budynku i wspomniana przegroda wewnętrzna bezpośrednio wpłynęły na podział funkcji we wnętrzach, zorganizowany wzdłuż właśnie tej ściany. I tak, na froncie domu znalazły się kuchnia (parter), salon (półpiętro) oraz jadalnia (pierwsze piętro). Z kolei z tyłu domu zaplanowano łazienki, garderobę, gabinet, bibliotekę czy sypialnie.


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.