REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Nowa inwestycja mixed-use w Warszawie. Dla Echo Investment projektują WWAA i MOFO Architekci

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 28 wrz 2020 11:08
Nowa inwestycja mixed-use w Warszawie. Dla Echo Investment projektują WWAA i MOFO Architekci
Otwarty, zielony, zachęcający do społecznych interakcji, skupiony wokół nowego parku i miejskiego placu – Echo Investment zaprezentowało koncepcję miastotwórczego i wielofunkcyjnego projektu, który może powstać tuż przy stacji metra Kabaty w Warszawie, fot. mat. prasowe
Nowa inwestycja mixed-use w Warszawie. Dla Echo Investment projektują WWAA i MOFO Architekci
Nowa inwestycja mixed-use w Warszawie. Dla Echo Investment projektują WWAA i MOFO Architekci
Nowa inwestycja mixed-use w Warszawie. Dla Echo Investment projektują WWAA i MOFO Architekci
Nowa inwestycja mixed-use w Warszawie. Dla Echo Investment projektują WWAA i MOFO Architekci

Otwarty, zielony, zachęcający do społecznych interakcji, skupiony wokół nowego parku i miejskiego placu - Echo Investment zaprezentowało koncepcję miastotwórczego i wielofunkcyjnego projektu, który może powstać tuż przy stacji metra Kabaty w Warszawie. Za jego architekturę odpowiadają pracownie WWAA i MOFO Architekci.

REKLAMA

Inwestycja Echo Investment zaplanowana jest w sąsiedztwie Lasu Kabackiego, na działce u zbiegu al. Komisji Edukacji Narodowej i ul. Wąwozowej, tuż obok węzła komunikacyjnego z końcową stacją metra oraz pętlą autobusową. Projekt całkowicie odmieni tę część dzielnicy: w miejscu ogrodzonego parkingu i obiektu handlowego pierwszej generacji (dawne Tesco) powstanie przyjazna i otwarta przestrzeń, łącząca mieszkania, biznes, rozrywkę, kulturę, edukację, sport, a także sklepy obsługujące okolicznych mieszkańców czy liczne restauracje i kawiarnie.

Lokalne centrum spotkań i ogród na skarpie

– Projekt na Kabatach wpisuje się w naszą filozofię tworzenia miejsc, które przyciągają ludzi, tzw. „destinations”, miastotwórczych, wielofunkcyjnych kwartałów. Czerpie z charakterystyki miejsca i lokalnego kontekstu. Kabaty są rodzinne, przyjazne i zielone, więc wszystkie te cechy uwzględniliśmy w naszej koncepcji. Chcemy, by było to lokalne centrum spotkań, przyjazna przestrzeń miejska, służąca sąsiadom i nowym mieszkańcom Kabat – mówi Marcin Materny, członek zarządu Echo Investment.

Architekci położyli duży nacisk na jakość przestrzeni społecznej. Projekt zakłada stworzenie nowego, ogólnodostępnego parku – ogrodu na skarpie. Od strony wschodniej ku zachodowi działka będzie łagodnie się wznosić, by dać więcej miejsca dla zieleni i schować część zabudowy pod powierzchnią. Dzięki podniesieniu budynków mieszkalnych na filarach, ogród połączy się z istniejącym skwerem przy ul. Sępa Sarzyńskiego. W narożniku al. KEN i ulicy Wąwozowej, przy samym wyjściu z metra, projektanci proponują miejski i otwarty dla wszystkich Plac Kabacki, który stanie się atrakcyjnym miejscem spotkań, z kawiarniami, ogródkami restauracyjnymi, zielenią, fontannami i małą architekturą.

To będzie serce projektu

Sercem projektu będzie Oranżeria – przeszklona, jasna i nowoczesna hala restauracyjna. Wypełni ją zieleń, co pozwoli gościom przyjemnie spędzić tu czas, niezależnie od pory roku i pogody. Sąsiadów i przyjezdnych zaprosi do skorzystania z oferty kulturalnej, zapewni przestrzeń na spotkania, sport, zabawę, naukę, rozwój pasji i dbanie o zdrowie. Komponentem wielofunkcyjnej mieszanki, jaka wypełni to miejsce, będą również usługi i handel – skupiające się przede wszystkim w obrębie podziemnego pasażu, połączonego wprost ze stacją metra. Za tę część inwestycji odpowiada studiu MOFO Architekci.

Część kompleksu od strony ulic Sępa-Sarzyńskiego i Zaruby zajmie zabudowa mieszkaniowa. Budynki mieszkaniowe zostaną osadzone na filarach ponad poziomem gruntu. Taki zabieg pozwoli płynnie połączyć nowopowstały ogród na skarpie z istniejącym już zielonym skwerem. To rozwiązanie wyjątkowe w skali miasta. Za mieszkaniową część kompleksu odpowiadają architekci z biura WWAA.

Na całym terenie Echo Investment postawiło na uspokojony ruch. Kwartał zostanie przystosowany do ruchu pieszych oraz rowerzystów, a ruch samochodowy zostanie przeniesiony do podziemi. Unikalna lokalizacja i zintegrowanie z miejskimi środkami komunikacji sprawią, że będzie można wygodnie dostać się tu autobusem i metrem.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie