W sobotę 14 stycznia w Warszawie zostanie oddana do użytku nowa, która zastąpi kraniec Młynów. Infrastrukturę dostosowano do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a oświetlenie wiat przystankowych zasilają ogniwa fotowoltaiczne.
Nowa pętla nazwana Ostroroga jest przy skrzyżowaniu ulicy J. Ostroroga z Wawrzyszewską. Od soboty 14 stycznia będą kończyły na niej kursy i wyruszały w trasy autobusy linii 106 i 136. Dotychczasowe przystanki Młynów – zarówno tramwajowe (linii 20, 23, 24) jak i autobusowe (linii 103, 106, 136, N45, N95) – zmienią nazwę na Pl. Pole Elekcyjne, a te przy których autobusy linii 106 i 136 kończyły i rozpoczynały swoje trasy, staną się dla nich przystankami przelotowymi. Nazwa Młynów będzie oznaczała od tej pory tylko stację metra linii M2 a nie również przystanki komunikacji naziemnej.
Nowa pętla została wybudowana, aby zastąpić przystanki Młynów w roli krańca, bo stały się za ciasne dla tylu autobusów, ile dziś obsługuje trasy 103, 106 i 136. Na pętli Ostroroga są dwa perony o długości 60 i 40 m, które mieszczą dwa autobusy 12-metrowe i trzy 18-metrowe. W ramach inwestycji powstały także chodniki i wiata dla rowerów z zielonym dachem z rozchodnika oraz ustawiono wiaty przystankowe. Infrastruktura pętli została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – zamontowano pasy prowadzące i pola uwagi.
Miejskie Zakłady Autobusowe zamontowały ładowarki dla autobusów elektrycznych. Planowane jest skierowanie takich pojazdów do obsługi linii 106. W ramach inwestycji przebudowaliśmy także odcinek ulicy J. Ostroroga, dzięki czemu korzystanie z Warszawskiego Transportu Publicznego stało się wygodniejsze.
Para nowych przystanków autobusowych została wybudowana przy skrzyżowaniu ul. J. Ostroroga z Wawrzyszewską. Przystanki, które wcześniej znajdowały się przy siedzibie Żandarmerii Wojskowej zostały przeniesione bliżej bramy Cmentarza Powązkowskiego.
Na przystankach stanęły cztery wiaty z oświetleniem zasilanym energią z ogniw fotowoltaicznych. Jednocześnie w sąsiedztwie nowych i przeniesionych przystanków zostały wybudowane przejścia dla pieszych z azylami. Na pętli jest także budynek socjalny dla kierowców, w którym będą mogli odpocząć, wypić ciepły napój, zjeść drugie śniadanie oraz skorzystać z toalety.
współzałożyciel, architekt Forbis Group
właściciel, architekt Archas Design
Architekt Tremend
architekt, partner More Design & Architecture (MRDA)
architekt, partner More Design & Architecture (MRDA)
właściciel werk.pl