REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Nowa pętla autobusowa w Warszawie. Są przejścia z azylami i fotowoltaika

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 sty 2023 09:34
Nowa pętla autobusowa w Warszawie. Są przejścia z azylami i fotowoltaika
14 stycznia otwarta zostanie nowa pętla przy ulicy J. Ostroroga w Warszawie, fot. ZTM Warszawa
Nowa pętla autobusowa w Warszawie. Są przejścia z azylami i fotowoltaika
Nowa pętla autobusowa w Warszawie. Są przejścia z azylami i fotowoltaika
Nowa pętla autobusowa w Warszawie. Są przejścia z azylami i fotowoltaika
Nowa pętla autobusowa w Warszawie. Są przejścia z azylami i fotowoltaika
Nowa pętla autobusowa w Warszawie. Są przejścia z azylami i fotowoltaika

W sobotę 14 stycznia w Warszawie zostanie oddana do użytku nowa, która zastąpi kraniec Młynów. Infrastrukturę dostosowano do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a oświetlenie wiat przystankowych zasilają ogniwa fotowoltaiczne.

REKLAMA

  • W sobotę 14 stycznia zostanie oddana do użytku nowa pętla autobusowa przy ulicy J. Ostroroga, która zastąpi kraniec Młynów.
  • Nowa pętla została wybudowana, aby zastąpić przystanki Młynów w roli krańca, bo stały się za ciasne dla tylu autobusów, ile dziś obsługuje trasy 103, 106 i 136.
  • Infrastruktura pętli została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – zamontowano pasy prowadzące i pola uwagi.
  • Miejskie Zakłady Autobusowe zamontowały ładowarki dla autobusów elektrycznych.
  • Na przystankach stanęły cztery wiaty z oświetleniem zasilanym energią z ogniw fotowoltaicznych.

Nowa pętla nazwana Ostroroga jest przy skrzyżowaniu ulicy J. Ostroroga z Wawrzyszewską. Od soboty 14 stycznia będą kończyły na niej kursy i wyruszały w trasy autobusy linii 106 i 136. Dotychczasowe przystanki Młynów – zarówno tramwajowe (linii 20, 23, 24) jak i autobusowe (linii 103, 106, 136, N45, N95) – zmienią nazwę na Pl. Pole Elekcyjne, a te przy których autobusy linii 106 i 136 kończyły i rozpoczynały swoje trasy, staną się dla nich przystankami przelotowymi. Nazwa Młynów będzie oznaczała od tej pory tylko stację metra linii M2 a nie również przystanki komunikacji naziemnej.

Nowa pętla została wybudowana, aby zastąpić przystanki Młynów w roli krańca, bo stały się za ciasne dla tylu autobusów, ile dziś obsługuje trasy 103, 106 i 136. Na pętli Ostroroga są dwa perony o długości 60 i 40 m, które mieszczą dwa autobusy 12-metrowe i trzy 18-metrowe. W ramach inwestycji powstały także chodniki i wiata dla rowerów z zielonym dachem z rozchodnika oraz ustawiono wiaty przystankowe. Infrastruktura pętli została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – zamontowano pasy prowadzące i pola uwagi.

Przyjazna dla środowiska i mieszkańców

Miejskie Zakłady Autobusowe zamontowały ładowarki dla autobusów elektrycznych. Planowane jest skierowanie takich pojazdów do obsługi linii 106. W ramach inwestycji przebudowaliśmy także odcinek ulicy J. Ostroroga, dzięki czemu korzystanie z Warszawskiego Transportu Publicznego stało się wygodniejsze.

Na przystankach stanęły cztery wiaty z oświetleniem zasilanym energią z ogniw fotowoltaicznych. fot. ZTM Warszawa
Na przystankach stanęły cztery wiaty z oświetleniem zasilanym energią z ogniw fotowoltaicznych. fot. ZTM Warszawa

 

Para nowych przystanków autobusowych została wybudowana przy skrzyżowaniu ul. J. Ostroroga z Wawrzyszewską. Przystanki, które wcześniej znajdowały się przy siedzibie Żandarmerii Wojskowej zostały przeniesione bliżej bramy Cmentarza Powązkowskiego.

Na przystankach stanęły cztery wiaty z oświetleniem zasilanym energią z ogniw fotowoltaicznych. Jednocześnie w sąsiedztwie nowych i przeniesionych przystanków zostały wybudowane przejścia dla pieszych z azylami. Na pętli jest także budynek socjalny dla kierowców, w którym będą mogli odpocząć, wypić ciepły napój, zjeść drugie śniadanie oraz skorzystać z toalety.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie