W ramach prowadzonej przez PKP PLK przebudowy odcinka linii Lubartów – Parczew, na odcinku pojawiły się nowe przystanki, a te istniejące zostały przebudowane. Pojawiły się nowe wiaty, ławki i oznakowanie, a także ułatwienia dla osób mających trudności w poruszaniu.
W grudniu podróżni zyskają wygodniejsze i szybkie połączenia między Łukowem a Lublinem dzięki przebudowie odcinka linii Lubartów – Parczew. Nowe przystanki w Berejowie i Laskach oraz przebudowane perony zwiększą dostęp do kolei.
Na objętej pracami trasie będą dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie. Na stacji i przystankach: Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica, Ciecierzyn komfort podróży zwiększą nowe wiaty, ławki oraz czytelne oznakowanie.
Wyższe perony, wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię umożliwią łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Nowe oświetlenie gwarantuje bezpieczne przejazdy także po zmroku. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia do pociągów.
Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.
Prezes, Architekt AP Szczepaniak
Prezes, Architekt AP Szczepaniak
Wspólnik Grupa 5 Architekci
Prezes Zarządu, Architekt Ingarden & Ewý Architekci
Współwłaściciel, Architekt AD Artis Architects
Partner Horizone Studio