6 grudnia, podczas II sesji Rady m.st. Warszawy, radni podjęli uchwały dzięki którym robocze nazwy stacji rozbudowywanej II linii metra zostały zastąpione oficjalnymi. Radni zdecydowali o nazwach trzech podziemnych przystanków na odcinku zachodnim i dwóch na odcinku wschodnim.
W stolicy, na różnym stopniu zaawansowania, prowadzona jest obecnie budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane są prace prowadzone na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,12 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.
W czwartek, 6 grudnia, warszawscy radni zdecydowali o nazwach dla pięciu z nich.
Za Rondem Daszyńskiego budowane są stacje:
Płocka (na ul. Płockiej, w pobliżu skrzyżowania z ul. Wolską),
Młynów (na ul. Górczewskiej pomiędzy ul. Sokołowską i Syreny) i
Księcia Janusza (przy skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Księcia Janusza).
Za stacją Dworzec Wileński powstają kolejno:
Szwedzka (w pobliżu skrzyżowania ul. Strzeleckiej i Szwedzkiej),
C17 (u zbiegu ul. Pratulińskiej i M. Ossowskiego) i
Trocka (w sąsiedztwie ul. Trockiej).
Budowa wszystkich sześciu stacji zakończy się w 2019 roku.
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Przyspieszenie realizacji tej inwestycji i towarzyszących jej zmian w układzie komunikacyjnym jest jednym z priorytetów działania Rafała Trzaskowskiego, prezydenta m.st. Warszawy. W najbliższym czasie powstanie koncepcja połączenia projektowanej stacji Karolin (M2) ze stacją kolejową Ursus Północny. W 2019 roku rozpoczną się także prace nad budową III linii metra w stolicy.
współwłaściciel JSK Architekci
Współwłaściciel i Prezes FS&P ARCUS Biuro Architektoniczne
Założyciel, Architekt Nizio Design International
Architekt FBT Pracownia Architektury i Urbanistyki
Architekt FBT Pracownia Architektury i Urbanistyki
Architekt Kazimierski i Ryba sp.j.