REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Officyna w Gdańsku gotowa

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 lut 2022 12:02
Officyna w Gdańsku gotowa
Officyna w Gdańsku gotowa, fot. mat. pras.

Firma Torus zakończyła realizację drugiego etapu inwestycji Officyna zlokalizowanej w gdańskiej dzielnicy Wrzeszcz. Budynek o powierzchni najmu blisko 7,3 tys. m kw. uzyskał pozwolenie na użytkowanie i jest gotowy na przyjęcie pierwszych najemców.

REKLAMA

- Officyna to bardzo ciekawa inwestycja, która doskonale wpisała się w tkankę miejską i charakter dzielnicy. Gabarytowo nawiązuje do sąsiedniej, kamienicznej zabudowy, z kolei architektonicznie zdecydowanie wyróżnia się na jej tle. Optymalnie wykorzystaliśmy doskonałą lokalizację i skomunikowanie miejsca, wprowadzając tam wysoki standard budownictwa i powierzchni. Sukces komercjalizacji pierwszego etapu jest dowodem na to, że oferta wysokiej jakości, a przy tym kameralnego biura w tej lokalizacji jest bardzo pożądana przez rynek – mówi Marcin Piątkowski, dyrektor ds. komercjalizacji i marketingu w firmie Torus.

„Uszyta” na miarę Wrzeszcza

Officyna powstawała w dwóch etapach i łącznie wniosła na lokalny rynek biurowy 12,3 tys. m kw. powierzchni najmu. Pierwszy etap powstał w miejscu wyburzonego niemal w całości substandardowego budynku, który nie spełniał obecnych wymogów technicznych. Nowy, kameralny budynek biurowo-usługowy zlokalizowany tuż przy Al. Grunwaldzkiej został oddany do użytku pod koniec sierpnia 2019 roku. Biurowiec gabarytowo stanowi kontynuację istniejącej w otoczeniu zabudowy, ale jego nowoczesna architektura wnosi zdecydowane ożywienie do pierzei głównej arterii Trójmiasta, doskonale wpisując się przy tym w handlowo-usługowy charakter dzielnicy. Na parterze zaprojektowano lokale usługowe (ich łączna powierzchnia to blisko 900 mkw.), dostępne niezależnie od strony alei oraz z holu budynku. Na wyższych kondygnacjach znajdują się przestrzenie biurowe o łącznej powierzchni blisko 4,2 tys. mkw. Elementem wyróżniającym budynek jest taras na IV piętrze – miejsce odpoczynku i wyciszenia dla pracowników. Officyna (I etap) wynajęta jest obecnie w blisko 90%. Jej najemcami są takie firmy, jak: Transcom, Sollers Consulting, Playsoft, Bank Ochrony Środowiska, Avenga IT Professionals, Nationale-Nederlanden Usługi Finansowe.

Budynek stanowiący drugi etap Officyny powstał w głębi działki i połączony jest z pierwszym bezpośrednim przejściem. Ułatwi to pracownikom najemców przemieszczanie się w ramach np. rozproszonej organizacji biur, ale też dostęp do oferty usługowej w okolicy inwestycji. Główne wejście zlokalizowane jest od strony Al. Grunwaldzkiej (przez I etap), dodatkowe od strony łącznika, natomiast wjazd na teren Officyny znajduje się od strony ul. Wassowskiego. W ramach inwestycji powstało ponad 70 miejsc parkingowych w podziemnej hali i na poziomie 0, do tego 35 miejsc na parkingu zewnętrznym, przeznaczonych dla użytkowników obu budynków.

Officyna to kameralna inwestycja stanowiąca ciekawą ofertę na lokalnym rynku biurowym, przede wszystkim dla mniejszych i średniej wielkości firm, dla których wysokiej jakości powierzchnia biurowa w tej części miasta stała się teraz bardziej dostępna. To także ogromna wartość dla dzielnicy – nowoczesne i spójne z istniejącą zabudową zagospodarowanie terenu „drugiego centrum” miasta, jak często określany jest Wrzeszcz, który w ostatnich latach zdecydowanie się odradza.

Officyna certyfikowana jest w systemie LEED – pierwszy etap uzyskał już końcowy certyfikat na najwyższym poziomie, Platinum. Oznacza to m.in. spełnianie wyśrubowanych norm środowiskowych oraz wysoką wydajnością energetyczną i wodną, co wpływa na niższe koszty eksploatacyjne. Zastosowanie wysokiej jakości materiałów budowlanych o niskiej zawartości LZO, a także wysoka funkcjonalność, zapewniają użytkownikowi komfort i bezpieczeństwo. Projekt Officyny przygotowała pracownia APA Wojciechowski Architekci.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.