REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pierwszy most kolejowy nad Wisłą w Krakowie - gotowy

  • Autor: PAP
  • 12 maj 2020 13:36
fot. mat. Piotr Hamarnik, PKP PLK

Zakończyła się budowa pierwszego z trzech nowych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie na modernizowanej linii E30. Według zapowiedzi PKP PLK pociągi pojadą nim w najbliższych tygodniach; wtedy nastąpi rozbiórka starego mostu i budowa w jego miejscu dwóch pozostałych.

REKLAMA

"Pierwszy z trzech nowych mostów kolejowych jest już gotowy, już za kilka tygodni przejadą po nim pierwsze pociągi. Również prace trwają obok na stacji Kraków Zabłocie, na której dobudowywane są dodatkowe tory dla pociągów aglomeracyjnych - są one naturalnym przedłużeniem nowego mostu" - poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Według niego po skierowaniu pociągów na nowy most, w kolejnych etapach prac rozebrana będzie stara przeprawa i wykonawca przystąpi do budowy dwóch kolejnych konstrukcji - dwutorowej na środku i jednotorowej po zachodniej stronie.

Budowa trzech równoległych mostów kolejowych na Wiśle to jeden z kluczowych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja ta jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego.

Rozpoczęte w lipcu 2017 roku prace modernizacyjne linii średnicowej E30 zakładają zastąpienie nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej i wybudowanie na nich czterech torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle, a także stacji kolejowych.

Jak zaznaczył przedstawiciel PLK, nasyp kolejowy pomiędzy ul. Kopernika i ul. Miodową został całkowicie usunięty, a w jego miejscu budowane są estakady, na których zaplanowano cztery tory. Po pierwszej z nich już jeżdżą pociągi. Teraz wznoszone są konstrukcje pod kolejne tory.

W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20 kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą po nich z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest w 2021 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.