Trwa przebudowa Warszawy Zachodniej. 19 grudnia do dyspozycji podróżnych został oddany pierwszy nowy peron.
Pasażerowie od 19 grudnia korzystają z nowego peronu nr 6 na stacji Warszawa Zachodnia. Dostęp do pociągów jest już pod szerokim i wysokim zadaszeniem. Peron jest oświetlony. Wykonawca zapewnił oznakowanie, ławki i dwie osłonięte „poczekalnie".
Przy nowym peronie nr 6 w ciągu doby przewidywana jest odprawa ponad 80 pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Na obecnym etapie przebudowy stacji dojście do nowego peronu nr 6 zapewnia kładka.
Wykorzystanie pierwszego z nowobudowanych peronów łączy się z udostępnieniem nowej kładki nad torami. Podróżni skorzystają z kładki na 200 m odcinku od ul Tunelowej, łagodnym podejściem nad budowane perony nr 8 i 7, do nowego peronu nr 6 i dotychczasowego 5. Od peronu nr 5 otwarte jest nadal przejście podziemne w stronę Al. Jerozolimskich.
Na Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Generalnym architektem inwestycji jest pracownia DWAA Architekci, a projektantem generalnym - torprojekt.
właściciel werk.pl
współzałożyciel, wiceprezes zarządu MWM Architekci
Biuro Architektoniczne STRUKTURA
wspólnik MWM Architekci
współzałożyciel, prezes zarządu MWM Architekci
założyciel Biuro Architektoniczne Barycz i Saramowicz