REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

PKP PLK buduje perony, odnawia mosty i przystanki. Wartość inwestycji to 90 mln zł

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 02 lut 2021 11:38
PKP PLK buduje perony, odnawia mosty i przystanki. Wartość inwestycji to 90 mln zł

Nowe przystanki, zmodernizowanych stacje i przystanki już istniejące, wyremontowane mosty i przejazdy –  to niektóre z efektów inwestycji PKP PLK, której koszt wyniósł 90 mln zł.

REKLAMA

Lepsze możliwości kolei i atrakcyjne podróże zapewni przebudowa linii między Lublinem a Łukowem. Będą dwa nowe przystanki. Prace między Lubartowem a Parczewem objęły dwustumetrowy most nad Wieprzem, wymieniane są tory, widać efekty prac na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za 90 mln zł, współfinansowaną ze środków RPO woj. lubelskiego.

Korzystnie dla podróżnych zmieniają się przystanki Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Ustawiono już ścianki peronowe, zamontowano kable i słupy oświetleniowe. Układana jest antypoślizgowa nawierzchnia. Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

– Postęp prac na linii nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew to ważna wiadomość dla mieszkańców północnej Lubelszczyzny. Ich efektem będzie lepsza infrastruktura, co oznacza więcej połączeń, więcej zadowolonych pasażerów i rozwój regionu. Dzięki tej inwestycji oraz kolejnym planowanym na linii nr 30 Ziemia Lubartowska ma szansę stać się ważnym punktem tranzytowym na kolejowej mapie wschodniej Polski – powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.

Dwustumetrowy most nad rzeką Wieprz w Lubartowie jest największym i najważniejszym obiektem inżynieryjnym na odcinku Lubartów – Parczew. Wzmacniana jest konstrukcja przeprawy. Część stalowej kratownicy pokryto już powłoką antykorozyjną. Remontowane są podpory i przebudowywane przyczółki. Po pracach na moście zostanie ułożony nowy tor. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd składów towarowych o większym nacisku – do 221 kN/oś. W efekcie kolejowy transport stanie się bardziej efektywny. Prace obejmują też 14 innych obiektów inżynieryjnych, w tym 8 mostów.

Roboty są realizowane na ponad 26 km linii. Na odcinku Lubartów – Brzeźnica Bychawska wykonawca montuje nowe szyny i podkłady. Specjalistyczne maszyny uzupełniają tłuczeń i podbijają tor. Na kolejnym odcinku między Brzeźnicą a Parczewem demontowany jest stary tor i przygotowywany jest teren pod nowy. Postępuje demontaż peronów na przystankach Gródek i Zabiele.

W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Parczew Kolejowa Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica. Dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp do kolei.

Projekt obejmuje również przystanek Ciecierzyn na odcinku Lublin - Lubartów. Z nowego peronu w Ciecierzynie podróżni korzystają już od grudnia ubiegłego roku. Dzięki przebudowie układu torowego między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągów.

Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r.

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.