REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

PKP PLK zapowiada remonty i nowy przystanek na Lubelszczyźnie

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 06 cze 2022 11:59
PKP PLK zapowiada remonty i nowy przystanek na Lubelszczyźnie
Przystanek w Kraśniku, fot. A. Lewandowski, mat. PKP PLK

Na Lubelszczyźnie PKP PLK wybudują nowy przystanek i zmodernizują perony na już istniejących przystankach. Właśnie ogłoszono przetarg.

REKLAMA

  • PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na budowę nowego i przebudowę trzech przystanków na Lubelszczyźnie.
  • Mieszkańcy podlubelskich Łagiewnik zyskają dodatkowy dostęp do kolei. Na przystankach w Kraśniku, Zamościu Starówce oraz Zamościu Wschód PLK przedłużą perony, aby mogły zatrzymywać się dłuższe pociągi.
  • Podpisanie umowy na budowę i modernizację przystanków w systemie „Projektuj i Buduj” zaplanowano w III kwartale 2022 r. Zakończenie projektów przewiduje się na IV kwartał 2023 roku.

Mieszkańcy województwa lubelskiego zyskają wygodne połączenie z nowego przystanku w Łagiewnikach pomiędzy Ciecierzynem a Rudnikiem na linii Łuków - Lublin Północny (lk30). Będzie uzupełnieniem regionalnego transportu kolejowego do pracy i szkół.

Nowy przystanek będzie obok przejazdu kolejowo-drogowego w Łagiewnikach na skrzyżowaniu z drogą lokalną prowadzącą do miejskiej plaży nad rzeką Ciemięgą. Zapewniony będzie dostęp dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Na peronie zostanie zamontowane oświetlenie. Będą zabudowane wiaty, ławki oraz czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Dojście do peronu będzie od strony przejazdu. W rejonie przystanku zostaną zamontowane stojaki rowerowe.

Przystanek Zamość Wschód przejdzie modernizację, fot. Cz. Gieroba, mat. PKP PLK
Przystanek Zamość Wschód przejdzie modernizację, fot. Cz. Gieroba, mat. PKP PLK

Oprócz przystanku w Łagiewnikach, w oparciu o fundusze z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” zostaną przebudowane perony na stacji Kraśnik (na trasie między Lublinem Głównym a Stalową Wolą lk 68) i przystankach Zamość Starówka oraz Zamość Wschód (na odcinku Zawada-Hrubieszów lk 72).

100 metrowe perony Zamość Starówka i Zamość Wschód po przebudowie będą miały 200 metrów, natomiast peron w stacji Kraśnik zostanie wydłużony do 250 m. Taka zmiana umożliwi przewoźnikom sprawniejsze planowanie postojów na stacji, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych.

Przystanek Zamość Starówka przed modernizacją, fot. A. Lewndowski, mat. PKP PLK
Przystanek Zamość Starówka przed modernizacją, fot. A. Lewndowski, mat. PKP PLK

Dodatkowo przystanki Zamość Starówka i Zamość Wschód zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przewidziano budowę pochylni, systemu ścieżek naprowadzających, montaż nowych wiat, ławek i tablic informacyjnych.

Podpisanie umowy na budowę i modernizację przystanków w systemie „Projektuj i Buduj” zaplanowano w III kwartale 2022 r. Zakończenie projektów przewiduje się na IV kwartał 2023 roku.

Inwestycja finansowana jest z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Zakończenie robót zaplanowano w 2023 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie