×
Subskrybuj newsletter
propertydesign.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podróżujący ze Szczecina do Poznania mają do dyspozycji nowe perony

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 06 gru 2021 14:59
Podróżujący ze Szczecina do Poznania mają do dyspozycji nowe perony
Nowy peron w Podleściu, fot. Łukasz Brylowski / mat. PKP PLK
Podróżujący ze Szczecina do Poznania mają do dyspozycji nowe perony
Podróżujący ze Szczecina do Poznania mają do dyspozycji nowe perony
Podróżujący ze Szczecina do Poznania mają do dyspozycji nowe perony
Podróżujący ze Szczecina do Poznania mają do dyspozycji nowe perony
Podróżujący ze Szczecina do Poznania mają do dyspozycji nowe perony
Podróżujący ze Szczecina do Poznania mają do dyspozycji nowe perony
Podróżujący ze Szczecina do Poznania mają do dyspozycji nowe perony

Kolejne perony na trasie między Szczecinem a Poznaniem stały się wygodniejsze dla podróżnych. Perony są dłuższe, szersze i wyższe, a także wyposażone w pochylnie i ścieżki naprowadzające.

REKLAMA

  • Na trasie między stolicami Pomorza Zachodniego i Wielkopolski za 4 mld zł realizowana jest inwestycja z unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF).
  • Pasażerowie już teraz wygodniej wsiadają i wysiadają z pociągów m.in. na przystankach w Podleścu i Mierzęcinie.
  • Dłuższe i wyższe perony mają zamontowane wiaty i ławki, a także są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

 

Perony są dłuższe, szersze i wyższe oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości porusza się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki, oraz jaśniejsze oświetlenie. Orientację podróżnym ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.

Na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy Poznań – Szczecin, pasażerowie korzystają z nowych peronów w Choszcznie, Starym Klukomiu, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Wykonawca buduje konstrukcje kolejnych peronów m.in. w Bierzwniku, Rębuszu, Reptowie, Dolicach, Morzycy, Choszcznie, Ziemomyślu i Starym Klukomiu.

Przy utrzymaniu ruchu pociągów, wymieniane są tory, montowana jest sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pociągi jeżdżą już nowym torem między Drawinami a Dobiegniewem, Słonicami a Choszcznem, Dolicami a Kolinem oraz Stargardem a Reptowem oraz po dwóch nowych torach między Reptowem a Szczecinem Dąbiem. Przebudowa czterech wiaduktów w Stargardzie zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów oraz poprawi komunikację w mieście. Obiekty zostaną poszerzone, kierowcy zyskają szerszą jezdnię, a dla pieszych i rowerzystów powstaną chodniki oraz ścieżki.

Na około 190-kilometrowej trasie między Poznaniem a Szczecinem podróżni zyskają lepszy komfort obsługi na ponad 30 stacjach i przystankach. Efektem prac, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, będzie krótszy czas podróży. Najszybsze pociągi pojadą między stolicami Wielkopolski i Pomorza Zachodniego nawet o około 50 minut krócej, poniżej 2 godzin.

Poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Zakończenie większości zasadniczych prac planowane jest do końca 2022 roku. Więcej informacji o inwestycji dostępnych jest na stronie internetowej projektu www.poznan-szczecin.pl

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie