Posnania zaskakuje nie tylko bryłą



Propertydesign.pl - 02-02-2017 13:46


Ponad 100 tys. mkw. powierzchni, 220 butików, kino, siłownia, 40 lokali gastronomicznych i tyle samo sklepów średnio- i wielkopowierzchniowych. Posnania to największe, multifunkcyjne centrum regionalne w Wielkopolsce i jedno z największych w Europie. Swoim zasięgiem obejmuje blisko milion mieszkańców. Ogromne wrażenie robi nie tylko potężna, minimalistyczna bryła, ale także najwyższej jakości materiały wykończeniowe.

Posnania oferuje klientom połączenie marek lokalnych z międzynarodowymi brandami. Są także marki fast fashion i oferta rodzimych projektantów. W specjalnie zaprojektowanej strefie premium znaleźć można dwadzieścia luksusowych marek oferujących ubrania, akcesoria i biżuterię. Tego rodzaju produkty wymagają nietuzinkowej oprawy.

- Budynek jest minimalistyczny w wyrazie i bardzo powściągliwy w formie, a jakość użytych materiałów wykończeniowych dyskretnie podkreśla jego charakter – mówi architekt Jakub Adamiak, koordynator projektu architektonicznego w firmie Eiffage, generalnego wykonawcy. – Wnętrza o bardzo zredukowanej palecie barw, emanują spokojem i stanowią doskonałe tło dla eleganckich i przestronnych lokali. Jakość materiałów wykończeniowych plasuje Posnanię w ścisłej czołówce poznańskich centrów handlowych – dodaje architekt.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Posnania jest jedną z pierwszych galerii handlowych w kraju, w których kompleksowo opracowano plan badań akustycznych i wdrożono szereg zaleceń. - Akustyka obiektu, mimo że niewidoczna dla użytkownika, ma bardzo duże znaczenie dla jego komfortu. Kolory, kształty, zapachy i środowisko akustyczne wspólne tworzą przyjazną atmosferę, w którym klient chce robić zakupy, a więc i wydawać pieniądze – mówi Jakub Adamiak. By stworzyć odpowiedni klimat akustyczny, w centrum zastosowano system Rockfon Mono Acoustic na powierzchni ponad 6 tys. mkw.