REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Powrót do przeszłości, czyli ruszył przetarg na przebudowę dworca w Białymstoku

  • Autor: www.transport-publiczny.pl
  • 26 lut 2018 15:30
Powrót do przeszłości, czyli ruszył przetarg na przebudowę dworca w Białymstoku
fot. materiały przetargowe
Powrót do przeszłości, czyli ruszył przetarg na przebudowę dworca w Białymstoku
Powrót do przeszłości, czyli ruszył przetarg na przebudowę dworca w Białymstoku
Powrót do przeszłości, czyli ruszył przetarg na przebudowę dworca w Białymstoku
Powrót do przeszłości, czyli ruszył przetarg na przebudowę dworca w Białymstoku
Powrót do przeszłości, czyli ruszył przetarg na przebudowę dworca w Białymstoku
Powrót do przeszłości, czyli ruszył przetarg na przebudowę dworca w Białymstoku
Powrót do przeszłości, czyli ruszył przetarg na przebudowę dworca w Białymstoku

PKP ogłosiło przetarg na przebudowę dworca kolejowego w Białymstoku oraz placu przydworcowego. W planach jest przywrócenie historycznego wnętrza zabytkowego obiektu.

REKLAMA

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa przebudowa dworca kolejowego w Białymstoku oraz placu przydworcowego. Projekt zakłada kompleksową przebudowę obiektu dworcowego, wyburzenie części obiektu magazynowego (rampa) oraz wykonanie nowego układu funkcjonalno-użytkowego zagospodarowania terenu. PKP SA przygotowała na to zadanie 21,092 mln złotych (brutto).

Przebudowa zakłada m.in., zlikwidowanie barier dla osób niepełnosprawnych, zmianę układu oraz funkcji pomieszczeń, zapewnienie nowej poczekalni, holu kasowego, lokali komercyjnych, pomieszczeń gospodarczych i technicznych, wykonanie nowej identyfikacji wizualnej zgodnej ze standardami PKP SA, wykonanie systemu monitoringu, zapewnienie parkingu oraz stojaków na rowery. Wykonawca będzie musiał też postawić kontenerowy dworzec tymczasowy i tak etapować prace, żeby zapewnić ciągłość funkcjonowania dworca.

Roboty budowlane obejmować będą cały budynek dworca z przywróceniem jego formy zewnętrznej przy zmianie układu funkcjonalnego wewnątrz. Jak czytamy w materiałach przetargowych, projektuje się „przywrócenie historycznego charakteru wnętrza poczekalni na podstawie badań architektonicznych obiektu – posadzki, żeliwne słupy, zdobienia ścian i sufitów”.

Wszystkie instalacje wewnętrzne będą wykonane jako nowe. Projekt zakłada generalny remont elewacji z kompleksową wymianą stolarki okiennej i drzwiowej o charakterze odtworzeniowym, rekonstrukcję żeliwnego zadaszenia i wykonanie nowego zadaszenia, rekonstrukcję historycznej formy segmentu B oraz dostosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych i z ograniczona możliwością poruszania się.

W zakresie jest budowa kontenerowego dworca tymczasowego, który będzie pełnił funkcję obsługi pasażerów podczas realizacji prac budowlanych oraz budowa kontenerów tymczasowych przewidzianych dla SOK i PKP Intercity. Rozbiórce zostaną poddane budynki magazynowe A i B, pawilony usługowe 1 i 2 (parterowe kioski peronowe), przebudowana zostanie część kładki.

Segment B zostanie zrekonstruowany w historycznej formie i pogłębiony do poziomu -1. Zostaną też wykonane niezbędne prace związane z zagospodarowaniem terenu wokół dworca: powierzchnie utwardzone, parkingi, zjazdy, plac przeddworcowy, nasadzenia zieleni, prace w zakresie uzbrojenia terenu (budowa przyłączy, sieci, instalacji) oraz przeniesienie biegu kładki.

Na wykonanie prac będą 434 dni. Oferty mają zostać otwarte 4 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru zwycięzcy będzie cena.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie