REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Poznań walczy z chaosem reklamowym. Miasto opublikowało "Szyldownik"

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 20 mar 2018 10:32
Poznań walczy z chaosem reklamowym. Miasto opublikowało "Szyldownik"
fot. www.poznan.pl

Jaką formę i rozmiar powinien mieć szyld i w którym miejscu można go umieścić? Na te pytania odpowiada "Szyldownik" - poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców. Pomoże on oznakować sklep czy restaurację w taki sposób, by nie kłóciło się to z zasadami kompozycji i z przygotowywaną uchwałą krajobrazową.

REKLAMA

- Szyldownik kierujemy także do zarządców nieruchomości, by ułatwić im rozmowy z najemcami lokali - mówi Piotr Libicki, plastyk miejski, pełnomocnik prezydenta Poznania do spraw estetyki miasta. - Mając ten materiał będą mogli w prosty sposób wskazywać im właściwie rozwiązania.

Broszura w formacie pdf dostępna jest na stronie www.poznan.pl/krajobrazowa. Każdy może ją otrzymać także w  formie papierowej w Biurze Obsługi mieszkańca Wydziału Urbanistyki i Architektury przy placu Kolegiackim 17 (3. piętro, pokój 340 lub 342).

- Publikacja "Szyldownika" wpisuje się w działania edukacyjne towarzyszące pracom nad projektem uchwały krajobrazowej - informuje Piotr Sobczak, architekt miasta Poznania, dyrektor wydziału Urbanistyki i Architektury. - Uchwała ta ma wprowadzić jasne zasady umieszczania m.in. szyldów i reklam w przestrzeni miasta.

Obecnie zakończył się trzymiesięczny okres zbierania uwag do opublikowanych propozycji zapisów do uchwały krajobrazowej. To dokument, który ma uchronić Poznań przed reklamowym chaosem, uporządkować ogrodzenia i małą architekturę. Radni wyrazili wolę jego przyjęcia w marcu 2017 roku, a w listopadzie miasto przedstawił propozycję konkretnych założeń.

Zanim tak się stało, przeprowadzono liczne analizy przestrzenne. Pod uwagę zostały też wzięte konkretne wnioski dotyczące reklam, szyldów, małej architektury i ogrodzeń, które były kierowane do urzędu. Pracujący nad projektem uchwały zespół sięgał również do opracowań i rozwiązań, jakie funkcjonują w miastach zachodnioeuropejskich.

W propozycji uchwały zaproponowano podział miasta na cztery obszary: staromiejski (obejmujący najstarszą część Poznania) obszar centrum i dzielnic historycznych, obszar zurbanizowany (obejmujący osiedla mieszkaniowe oraz tereny usługowe i przemysłowe) i obszar przyrodniczy (klinowo-pierścieniowy system zieleni). Na każdym z tych czterech obszarów obowiązywać mają inne zasady dotyczące ustawiania szyldów, bilbordów czy murali reklamowych. Wszystkie te zasady łączy jednak główne założenie: reklamy nie mogą być zbyt duże ani zbyt jaskrawe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie