REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Poznań walczy z chaosem reklamowym. Miasto opublikowało "Szyldownik"

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 20 mar 2018 10:32
Poznań walczy z chaosem reklamowym. Miasto opublikowało "Szyldownik"
fot. www.poznan.pl

Jaką formę i rozmiar powinien mieć szyld i w którym miejscu można go umieścić? Na te pytania odpowiada "Szyldownik" - poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców. Pomoże on oznakować sklep czy restaurację w taki sposób, by nie kłóciło się to z zasadami kompozycji i z przygotowywaną uchwałą krajobrazową.

REKLAMA

- Szyldownik kierujemy także do zarządców nieruchomości, by ułatwić im rozmowy z najemcami lokali - mówi Piotr Libicki, plastyk miejski, pełnomocnik prezydenta Poznania do spraw estetyki miasta. - Mając ten materiał będą mogli w prosty sposób wskazywać im właściwie rozwiązania.

Broszura w formacie pdf dostępna jest na stronie www.poznan.pl/krajobrazowa. Każdy może ją otrzymać także w  formie papierowej w Biurze Obsługi mieszkańca Wydziału Urbanistyki i Architektury przy placu Kolegiackim 17 (3. piętro, pokój 340 lub 342).

- Publikacja "Szyldownika" wpisuje się w działania edukacyjne towarzyszące pracom nad projektem uchwały krajobrazowej - informuje Piotr Sobczak, architekt miasta Poznania, dyrektor wydziału Urbanistyki i Architektury. - Uchwała ta ma wprowadzić jasne zasady umieszczania m.in. szyldów i reklam w przestrzeni miasta.

Obecnie zakończył się trzymiesięczny okres zbierania uwag do opublikowanych propozycji zapisów do uchwały krajobrazowej. To dokument, który ma uchronić Poznań przed reklamowym chaosem, uporządkować ogrodzenia i małą architekturę. Radni wyrazili wolę jego przyjęcia w marcu 2017 roku, a w listopadzie miasto przedstawił propozycję konkretnych założeń.

Zanim tak się stało, przeprowadzono liczne analizy przestrzenne. Pod uwagę zostały też wzięte konkretne wnioski dotyczące reklam, szyldów, małej architektury i ogrodzeń, które były kierowane do urzędu. Pracujący nad projektem uchwały zespół sięgał również do opracowań i rozwiązań, jakie funkcjonują w miastach zachodnioeuropejskich.

W propozycji uchwały zaproponowano podział miasta na cztery obszary: staromiejski (obejmujący najstarszą część Poznania) obszar centrum i dzielnic historycznych, obszar zurbanizowany (obejmujący osiedla mieszkaniowe oraz tereny usługowe i przemysłowe) i obszar przyrodniczy (klinowo-pierścieniowy system zieleni). Na każdym z tych czterech obszarów obowiązywać mają inne zasady dotyczące ustawiania szyldów, bilbordów czy murali reklamowych. Wszystkie te zasady łączy jednak główne założenie: reklamy nie mogą być zbyt duże ani zbyt jaskrawe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.