REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Poznań walczy z nielegalnymi reklamami na zabytkach

  • Autor: PAP
  • 10 maj 2021 15:52
Poznań walczy z nielegalnymi reklamami na zabytkach
Poznański Urząd Miasta przypomniał, że zainstalowanie reklamy na obiektach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w tzw. strefach ochrony konserwatorskiej jest możliwe wyłącznie za zgodą Miejskiego Konserwatora Zabytków i po wydaniu, odpowiednio - pozwolenia na budowę bądź zgłoszenia w Wydziale Urbanistyki i Architektury. fot. Shutterstock

Władze Poznania walczą z nielegalnymi reklamami wielkoformatowymi na obszarze strefy ochrony konserwatorskiej.

REKLAMA

  • Rozpoczęły się postępowania administracyjne przeciw podmiotom nielegalnie wieszającym reklamy wielkoformatowe na obszarze strefy ochrony konserwatorskiej – poinformował w poniedziałek poznański magistrat.
  • Poznański Urząd Miasta przypomniał, że zainstalowanie reklamy na obiektach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w tzw. strefach ochrony konserwatorskiej jest możliwe wyłącznie za zgodą Miejskiego Konserwatora Zabytków i po wydaniu, odpowiednio - pozwolenia na budowę bądź zgłoszenia w Wydziale Urbanistyki i Architektury.

Na początku maja zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski poinformował o powieszeniu nielegalnych, wielkich reklam na ścianie budynku od strony ul. Estkowskiego oraz na narożniku ulic Wielkiej i Garbary. W obu przypadkach - po dyskusji wywołanej m.in. w mediach społecznościowych - zareagowały firmy, które reklamowały się w tych miejscach i jeszcze tego samego dnia wielkie płachty zostały zdjęte.

Wiśniewski podkreślił w poniedziałek, że "prawo musi być respektowane przez podmioty zajmujące się reklamą w przestrzeni publicznej". "Nie ma w tym aspekcie pola do dyskusji" - dodał.

Jak mówił, brak pozwoleń od Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz stosownych zgód od Wydziału Urbanistyki i Architektury nie może być akceptowane. "W dodatku ktoś, kto wiesza nielegalnie reklamy wielkoformatowe i bez odpowiedniego zabezpieczenia, może stwarzać zagrożenie życia i zdrowia dla osób znajdujących się w okolicy. Ten wątek prawny też będziemy sprawdzać. Ponadto często prace montażowe były prowadzone w ramach pasa drogowego bez stosownych zgód ZDM, co jest również zabronione" - zaznaczył Wiśniewski.

Dodał, że w przypadku nielegalnego rozwieszania reklam w weekend majowy zabezpieczone zostały nagrania z monitoringu miejskiego, na których można zauważyć nadjeżdżające pojazdy oraz moment samego wieszania.

"Nagłośnienie tych spraw ma także skłonić do refleksji reklamodawców, by wcześniej weryfikowali, czy nośniki, na których będą prezentowane ich produkty, są legalne. Brak tego powoduje, że również wizerunek takich firm może ucierpieć, bo w pewnym sensie jest to przyzwalanie na złe praktyki. Mieszkańcy naszego miasta zdecydowanie negatywnie oceniają brak przestrzegania ładu przestrzennego" - podkreślił Wiśniewski.

"Jako Miasto nie jesteśmy przeciwnikami reklam jako takich. One są przecież częścią gospodarki, ale ważne by były legalne oraz uwzględniały kontekst estetyczny czy zabytkowy. W Poznaniu cenimy sobie wolność osobistą i gospodarczą, ale również porządek i przestrzeganie prawa" - podkreślił.

Poznański Urząd Miasta przypomniał, że zainstalowanie reklamy na obiektach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w tzw. strefach ochrony konserwatorskiej jest możliwe wyłącznie za zgodą Miejskiego Konserwatora Zabytków i po wydaniu, odpowiednio - pozwolenia na budowę bądź zgłoszenia w Wydziale Urbanistyki i Architektury. (PAP)

autor: Anna Jowsa

ajw/ amac/

Podobał się artykuł? Podziel się!

EEC

Retransmisja sesji:

Nowy Polski Ład. Gospodarka po przejściach. Nowy europejski Bauhaus. Priorytety czasu odbudowy.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.