
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazały wykonawcy plac budowy Warszawy Głównej. Rozpoczęły się prace ziemne i demontaż torów. W III kwartale 2019 roku na stacji planowane jest przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów.
Na terenie stacji Warszawa Główna wykonawca przygotowuje teren. Pracuje ciężki sprzęt. Demontowane są tory. Równocześnie gromadzony jest materiał niezbędny do przebudowy stacji.
Przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów na stacji Warszawa Główna pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Nowa Warszawa Główna będzie miała dwa nowe trzystumetrowe perony położone bliżej Al. Jerozolimskich z zapewnionym wejściem od strony ul. Towarowej oraz nową kładką od Al. Jerozolimskich. Kładka będzie wyposażona w rampy dla rowerów oraz 4 windy, w tym dwie na wejściu od ulicy.
Na każdym peronie zaplanowano 4 wiaty, system informacji pasażerskiej i ławki. Dla wygody podróżnych, przed stacją zamontowane zostaną stojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca parkingowe. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Przedsięwzięcie jest ważne w związku z przygotowywaną przebudową linii średnicowej. Wówczas stacja wpisze się w obsługę pociągów regionalnych i aglomeracyjnych.
Projekt realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w III kwartale 2019 roku. Wartość prac to prawie 81 mln zł. Wykonuje je firma Trakcja PRKiI S.A.
współzałożyciel, architekt Forbis Group
właściciel, architekt Archas Design
Architekt Tremend
architekt, partner More Design & Architecture (MRDA)
architekt, partner More Design & Architecture (MRDA)
właściciel werk.pl