REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 lip 2022 10:33
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Przebudowa stacji Oświęcim, fot. Przemysław Kubiak, mat. PKP PLK
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!
Stacja Oświęcim w przebudowie. Sprawdzamy postępy prac!

Już jesienią podróżni skorzystają z pierwszych efektów prac przebudowy stacji kolejowej w Oświęcimiu. Będą nowe dostępne perony, przejście podziemne i windy.

REKLAMA

  • Stacja kolejowa w Oświęcimiu zyskuje nowe perony z przejściem podziemnym i windami.
  • Przebudowa, która zapewni podróżnym lepszy dostęp do kolei, wygodę i wyższy poziom bezpieczeństwa.
  • Na przełomie września i października planowane jest oddanie do eksploatacji peronów 3 i 4 wraz częścią stacji od strony ul. Torowej.
  • Modernizacja oświęcimskiej stacji jest elementem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Realizacja w ramach POIiŚ.

Na oświęcimskiej stacji kolejowej wyraźny postęp widać m.in. przy budowie peronów. Na nowych konstrukcjach platform nr 3 i 4 w toku jest montaż zadaszenia wiat. Wykonywane są jednocześnie roboty brukarskie. Niebawem pojawią się tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Istotnym udogodnieniem dla podróżnych na stacji będzie przejście podziemne z windami.

Przebudowa stacji Oświęcim, fot. Przemysław Kubiak, mat. PKP PLK
Przebudowa stacji Oświęcim, fot. Przemysław Kubiak, mat. PKP PLK

Nowy trakt o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo. Obecnie na ukończeniu jest już jeden segment przejścia. Dzięki temu umożliwiono pieszym komunikację pomiędzy ul. Górnicza w Brzezince, a nowobudowanym peronem nr 3. Wykonawca realizuje prace wykończeniowe, w tym montaż wind, układanie nawierzchni granitowej i roboty instalacyjne.

Docelowo, trasa pod torami zapewni dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta. Na przełomie września i października planowane jest oddanie do eksploatacji peronów 3 i 4 wraz częścią stacji od strony ul. Torowej. Kontynuowane będą roboty na stacji w pozostałym zakresie, od strony dworca kolejowego.

Prace na stacji Oświęcim, oprócz peronów i przejścia podziemnego, obejmują również tory wraz z siecią trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne. Istotny dla bezpieczeństwa zakres dotyczy urządzeń telekomunikacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. W ramach inwestycji wybudowano nową nastawnię, w której znajdują się nowe urządzenia dla sterowania ruchem kolejowym i bezpieczeństwa. Rozpoczęły się odbiory urządzeń, by jesienią umożliwić oddanie ich do użytkowania wraz ze zmodernizowaną częścią stacji.

Realizacja robót na stacji odbywa się przy ruchu pociągów, które zatrzymują się przy dostępnych peronach.

Inwestycja na oświęcimskiej stacji, to część przedsięwzięcia PLK, realizowanego na trasie Trzebinia –Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Celem realizacji jest dostępniejsza, komfortowa kolej i krótsze podróże z Małopolski na Śląsk.

Przebudowa zapewni atrakcyjne przejazdy pociągiem oraz transport ładunków. Zmodernizowana trasa umożliwi efektywniejsze wykorzystanie ekologicznego potencjału kolei w przewozach krajowych i międzynarodowych.

Inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim- Czechowice-Dziedzice wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł netto: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie