REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Stacje w Opolu i Gogolinie przechodzą metamorfozę i stają się bardziej dostępne

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 maj 2021 15:51
Stacje w Opolu i Gogolinie przechodzą metamorfozę i stają się bardziej dostępne
Stacja Gogolin z lotu ptaka, widok na przebudowane tory i perony oraz budynek dworca. fot. Wojciech Szadkowski, mat. PKP PLK
Stacje w Opolu i Gogolinie przechodzą metamorfozę i stają się bardziej dostępne
Stacje w Opolu i Gogolinie przechodzą metamorfozę i stają się bardziej dostępne
Stacje w Opolu i Gogolinie przechodzą metamorfozę i stają się bardziej dostępne
Stacje w Opolu i Gogolinie przechodzą metamorfozę i stają się bardziej dostępne
Stacje w Opolu i Gogolinie przechodzą metamorfozę i stają się bardziej dostępne
Stacje w Opolu i Gogolinie przechodzą metamorfozę i stają się bardziej dostępne
Stacje w Opolu i Gogolinie przechodzą metamorfozę i stają się bardziej dostępne

Nowe perony, windy, wiaty zwiększają komfort i dostęp do podróży koleją. Zakończył się kolejny etap prac na stacjach i przystankach linii Opole – Kędzierzyn – Koźle.

REKLAMA

  • Zakończył się kolejny etap prac na stacjach i przystankach linii Opole – Kędzierzyn – Koźle.
  • Mieszkańcy Gogolina i opolskich miejscowości zyskują dostępniejsze i atrakcyjne połączenia regionalne, krajowe i międzynarodowe. Nowe perony, windy, wiaty zwiększają komfort i dostęp do podróży koleją.
  • Na stacji Opole Główne widać już nowy peron 1a.

Windy i przejście w Gogolinie

Na stacji wybudowane zostały nowe wyższe perony. Są nowe wiaty, ławki oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Obiekty wyposażone są w jasne, energooszczędne oświetlenie (Led). Zakończył się pierwszy etap prac przy przejściu pod torami o długości ok. 40 m i szerokości 4 m. Trasa zapewni komunikację od ul. Krapkowickiej na perony i plac dworcowy z węzłem przesiadkowym. Przejście będzie służyć podróżnym i mieszkańcom. Przy wejściach przewidziano zadaszenia. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się znacznym ułatwieniem będą 3 windy.

Zasadnicze prace w tunelu zostały wykonane na odcinku od strony budynku dworcowego. Kolejny etap obejmie rejon pod torami. Budowa przejścia realizowana jest etapami, aby zapewnić kursowanie pociągów. Zakończenie budowy i udostępnienie obiektu planowane jest jesienią br.

Podróżni między Kędzierzynem - Koźle a Opolem korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach: Kędzierzyn-Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice. To efekty zakończonych prac. W Zdzieszowicach, Opolu Groszowicach i przystanku Opole Grotowice przygotowywane są windy, które ułatwią dostęp osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Nowy peron na stacji Opole Główne

Na stacji Opole Główne widać już nowy peron 1a. Montowane są płyty nawierzchniowe. Dla podróżnych na peronie przewidziano 75 metrową wiatę. Obiektu będzie podobny do pozostałych wiat peronowych. Nowy peron i dodatkowy tor usprawnią podróże w kierunku stacji Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie i stacji Fosowskie.

Ważnym elementem kolejowego projektu jest przebudowa mostów i wiaduktów między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim. 

Poza obszarem pasażerskim inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje m.in. przebudowę: torów, mostów, sieci trakcyjnej, urządzeń zabezpieczających oraz przejazdów kolejowo-drogowych. Międzynarodowa trasa - dzięki inwestycji na terenie Opolszczyzny - będzie sprawniejsza dla przewozów pasażerskich, ale istotne zmiany będą także dla rozwoju ekologicznego transportu towarów koleją.

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn - Koźle – Opole Zachodnie” w zakresie linii nr 136 od km -0,206 do km 37,511 oraz linii nr 132 od km 94,281 do km 101,100. Wartość całości projektu wynosi 815,7 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) w wysokości 397,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie