W Pałacu Królewskim w Mediolanie otwarto wystawę dzieł sztuki jednego z najważniejszych artystów włoskiego renesansu: Bernardino Luiniego. Najcenniejsze z 200 zgromadzonych obrazów i rzeźb eksponowane są za szkłem. Produkt szyty na miarę, czyli laminowane antyrefleksyjne szkło Pilkington OptiView™ Protect OW wykonane z bezbarwnego szkła chroni dzieła włoskiego renesansu. Obrazy w szklanej oprawie i pozostałe eksponaty można oglądać na mediolańskiej wystawie do połowy lipca br.
Wystawa pt. „Bernardino Luini e i Suoi Figli” (Bernardino Luini i Synowie) została zainagurowana 9 kwietnia br. w Pałacu Królewskim w Mediolanie.
Jest to największa do tej pory prezentacja prac tego XVI-wiecznego artysty i jego potomków. Zebrano 200 prac ich autorstwa, głównie obrazów, które stanowią cenny dorobek włoskiego renesansu. Dzieła stworzone ponad 500 lat temu i zgromadzone na tak dużej wystawie musiały zostać właściwie zabezpieczone zarówno przed warunkami atmosferycznymi, jak i przed kradzieżą. Jednocześnie należało je wyeksponować w taki sposób, aby odwiedzający mogli je bez problemu podziwiać.
Na wystawie „Bernardino Luini e i Suoi Figli” za szkłem Pilkington OptiView™ Protect OW prezentowane są takie obrazy z kolekcji renesansowego malarstwa jak m.in. „Madonna z Dzieciątkiem i Aniołem”, „Madonna z Dzieciątkiem między Świętymi”, „Święta Barbara”, „Święta Katarzyna”, „Święty Bernardyn”, „Święty Antoni” a także rzeźby autorstwa Bernardino Luiniego. Wystawa w Pałacu Królewskim w Mediolanie będzie otwarta do 13 lipca br.
Podjęto decyzję o zastosowaniu szkła marki Pilkington. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu firmy Pilkington Italia, należącej do NSG Group, która jako sponsor techniczny wystawy, przekazała laminowane antyrefleksyjne szkło Pilkington OptiView™ Protect OW do oprawy 18 obrazów i rzeźb prezentowanych w Pałacu Królewskim w Mediolanie.
Pilkington OptiView™ Protect OW to laminowane, obustronnie powlekane szkło o bardzo niskiej refleksyjności (ok. 2%; dla porównania – dla szkła laminowanego bez powłoki antyrefleksyjnej wskaźnik ten kształtuje się na poziomie ok. 8%). Brak refleksów sprawia, że przedmioty za szkłem są doskonale widoczne, bez żadnych zakłóceń wynikających z załamania światła. Ten rodzaj szkła charakteryzuje się również bardzo wysoką przepuszczalnością światła (powyżej 90%). Dodatkowym atutem wizualnym szkła użytego do oprawy dzieł sztuki na mediolańskiej wystawie jest fakt, że zostało ono wykonane na substracie z superbezbarwnego szkła Pilkington Optiwhite™. Szkło to pozbawione jest charakterystycznego zielonkawego odcienia, co jeszcze bardziej poprawia widok przedmiotów za szkłem.
Architekt-Partner, Członek Zarządu APA Wojciechowski Architekci
współzałożyciel, architekt Forbis Group
właściciel, architekt Archas Design
Architekt Tremend
architekt, partner More Design & Architecture (MRDA)
architekt, partner More Design & Architecture (MRDA)