W Pałacu Królewskim w Mediolanie otwarto wystawę dzieł sztuki jednego z najważniejszych artystów włoskiego renesansu: Bernardino Luiniego. Najcenniejsze z 200 zgromadzonych obrazów i rzeźb eksponowane są za szkłem. Produkt szyty na miarę, czyli laminowane antyrefleksyjne szkło Pilkington OptiView™ Protect OW wykonane z bezbarwnego szkła chroni dzieła włoskiego renesansu. Obrazy w szklanej oprawie i pozostałe eksponaty można oglądać na mediolańskiej wystawie do połowy lipca br.
Wystawa pt. „Bernardino Luini e i Suoi Figli” (Bernardino Luini i Synowie) została zainagurowana 9 kwietnia br. w Pałacu Królewskim w Mediolanie.
Jest to największa do tej pory prezentacja prac tego XVI-wiecznego artysty i jego potomków. Zebrano 200 prac ich autorstwa, głównie obrazów, które stanowią cenny dorobek włoskiego renesansu. Dzieła stworzone ponad 500 lat temu i zgromadzone na tak dużej wystawie musiały zostać właściwie zabezpieczone zarówno przed warunkami atmosferycznymi, jak i przed kradzieżą. Jednocześnie należało je wyeksponować w taki sposób, aby odwiedzający mogli je bez problemu podziwiać.
Na wystawie „Bernardino Luini e i Suoi Figli” za szkłem Pilkington OptiView™ Protect OW prezentowane są takie obrazy z kolekcji renesansowego malarstwa jak m.in. „Madonna z Dzieciątkiem i Aniołem”, „Madonna z Dzieciątkiem między Świętymi”, „Święta Barbara”, „Święta Katarzyna”, „Święty Bernardyn”, „Święty Antoni” a także rzeźby autorstwa Bernardino Luiniego. Wystawa w Pałacu Królewskim w Mediolanie będzie otwarta do 13 lipca br.
Podjęto decyzję o zastosowaniu szkła marki Pilkington. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu firmy Pilkington Italia, należącej do NSG Group, która jako sponsor techniczny wystawy, przekazała laminowane antyrefleksyjne szkło Pilkington OptiView™ Protect OW do oprawy 18 obrazów i rzeźb prezentowanych w Pałacu Królewskim w Mediolanie.
Pilkington OptiView™ Protect OW to laminowane, obustronnie powlekane szkło o bardzo niskiej refleksyjności (ok. 2%; dla porównania – dla szkła laminowanego bez powłoki antyrefleksyjnej wskaźnik ten kształtuje się na poziomie ok. 8%). Brak refleksów sprawia, że przedmioty za szkłem są doskonale widoczne, bez żadnych zakłóceń wynikających z załamania światła. Ten rodzaj szkła charakteryzuje się również bardzo wysoką przepuszczalnością światła (powyżej 90%). Dodatkowym atutem wizualnym szkła użytego do oprawy dzieł sztuki na mediolańskiej wystawie jest fakt, że zostało ono wykonane na substracie z superbezbarwnego szkła Pilkington Optiwhite™. Szkło to pozbawione jest charakterystycznego zielonkawego odcienia, co jeszcze bardziej poprawia widok przedmiotów za szkłem.
Założyciel Archimedia
Założyciel Medusagroup
Założyciel Medusagroup
Architekt, Wiceprezes Zarządu Oddziału Krakowskiego SARP SARP
współwłaściciel Biuro Architektoniczne DDJM
Właściciel Kulczyński Architekt