REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Szybsze pociągi i odremontowane perony po modernizacji fragmentu linii kolejowej Tunel – Sosnowiec

  • Autor: PAP
  • 01 kwi 2020 11:53
Szybsze pociągi i odremontowane perony po modernizacji fragmentu linii kolejowej Tunel – Sosnowiec
Fot. Pascal Meier / Unsplash

PKP PLK zakończyły główne prace modernizacyjne na małopolskim odcinku linii kolejowej Tunel – Charsznica - Wolbrom – Jaroszowiec. Dzięki inwestycji wartej 158 mln zł m.in. zwiększy się prędkość pociągów.

REKLAMA

Jak poinformowała w środę Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, zmodernizowany odcinek to małopolski fragment trasy kolejowej Tunel - Sosnowiec.

"Trasa jest przygotowana do sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu pociągów w stronę Tunelu lub Sosnowca" - wskazała.

Na odcinku linii kolejowej Tunel - Charsznica - Wolbrom - Jaroszowiec wymienione zostały tory wraz z siecią trakcyjną na długości 20 km, naprawione mosty oraz siedem przejazdów kolejowo-drogowych - w Wolbromiu, Zarzeczu, Chrząstowicach, Kalisiu.

Dzięki temu zwiększono prędkość pociągów między Charsznicą a Jaroszowcem Olkuskim z 40 do 120 km/h. Po modernizacji czas przejazdu pociągów między Sędziszowem w Świętokrzyskiem i stolicą woj. śląskiego - Katowicami - skrócił się o ponad kwadrans, z ok. 50 min do ok. 35 min.

"Ważnym efektem prac jest wyższy poziom obsługi podróżnych i lepsza dostępność do kolei na przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie i na stacji Wolbrom. Przebudowane perony zostały wyposażone w nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne" - zaznaczyła Szalacha.

Według PLK trwają prace na śląskim fragmencie linii Tunel - Sosnowiec. Obejmują one odcinek Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce - Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz stację Sławków; koszt prac to 75 mln zł.

Do 2023 r. planowana jest także przebudowa 11 obiektów inżynieryjnych, w tym trzech wiaduktów i ośmiu przepustów na szlakach Tunel - Charsznica i Charsznica - Wolbrom.

Wszystkie te zadania prowadzone są w ramach projektu dotyczącego prac na liniach kolejowych nr 62 i 660 na odcinku Tunel - Bukowno - Sosnowiec Płd., wartego prawie 300 mln zł.(PAP)

autor: Rafał Grzyb

rgr/ pad/

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.