REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka

  • Autor: UM Łódź
  • 18 lip 2022 10:06
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka, fot. UM Łódź
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka
Tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny z lotu ptaka

Przystanek "łódzkiego metra" Łódź Koziny powoli nabiera kształtów. Stacja na trasie tunelu kolejowego pod Łodzią powstaje u zbiegu al. Włókniarzy i ul. Drewnowskiej.

REKLAMA

  • Inwestycja za ponad 1,7 mld zł połączy stacje Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska oraz zapewni nowe możliwości połączeń kolejowych w Polsce.
  • Cała inwestycja, prowadzona przez PKP, ma zostać ukończona w 2023 r.

Na zdjęciach z lotu ptaka widoczne są ściany rozgałęziające, między którymi w przyszłości pociągi pojadą w dwóch kierunkach – do dworca Łódź Kaliska i do dworca Łódź Żabieniec, robią wrażenie. Za chwilę mniejsza tarcza, TBM Faustyna, właśnie tam zacznie przewiercać się w kierunku Żabieńca. Teraz wierci tunel od strony ul. Odolanowskiej w stronę przyszłego przystanku Koziny. Ten z kolei będzie dwupoziomowy, a układ peronów pozwoli na podróż w kierunku Łodzi Fabrycznej, jak również Łodzi Kaliskiej oraz Żabieńca - podaje oficjalny portal miejski Łodzi.

Pierwszy tunel pod Łodzią został już wywiercony. W lutym Faustyna przebiła się od strony dworca Łódź Kaliska do komory przy ul. Odolanowskiej. Następnie tarczą TBM zajęli się serwisanci, a później została ona odwrócona na zachód i wierci dalej.

Większy tunel, w stronę dworca Łódź Fabryczna, drąży tarcza Katarzyna. Obecnie jest serwisowana przed budowanym w tym samym czasie przystankiem Łódź Polesie w pobliżu Manufaktury i Starego Cmentarza. Oznacza to, że niedługo budowa „łódzkiego metra” wejdzie w kluczową fazę, bo prace będą prowadzone pod terenem zabudowanym.

Cała inwestycja, prowadzona przez PKP, ma zostać ukończona w 2023 r. Termin ten wydaje się jednak mało realny, bo już są opóźnienia związane m.in. z pandemią.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie