Przystanek "łódzkiego metra" Łódź Koziny powoli nabiera kształtów. Stacja na trasie tunelu kolejowego pod Łodzią powstaje u zbiegu al. Włókniarzy i ul. Drewnowskiej.
Na zdjęciach z lotu ptaka widoczne są ściany rozgałęziające, między którymi w przyszłości pociągi pojadą w dwóch kierunkach – do dworca Łódź Kaliska i do dworca Łódź Żabieniec, robią wrażenie. Za chwilę mniejsza tarcza, TBM Faustyna, właśnie tam zacznie przewiercać się w kierunku Żabieńca. Teraz wierci tunel od strony ul. Odolanowskiej w stronę przyszłego przystanku Koziny. Ten z kolei będzie dwupoziomowy, a układ peronów pozwoli na podróż w kierunku Łodzi Fabrycznej, jak również Łodzi Kaliskiej oraz Żabieńca - podaje oficjalny portal miejski Łodzi.
Pierwszy tunel pod Łodzią został już wywiercony. W lutym Faustyna przebiła się od strony dworca Łódź Kaliska do komory przy ul. Odolanowskiej. Następnie tarczą TBM zajęli się serwisanci, a później została ona odwrócona na zachód i wierci dalej.
Większy tunel, w stronę dworca Łódź Fabryczna, drąży tarcza Katarzyna. Obecnie jest serwisowana przed budowanym w tym samym czasie przystankiem Łódź Polesie w pobliżu Manufaktury i Starego Cmentarza. Oznacza to, że niedługo budowa „łódzkiego metra” wejdzie w kluczową fazę, bo prace będą prowadzone pod terenem zabudowanym.
Cała inwestycja, prowadzona przez PKP, ma zostać ukończona w 2023 r. Termin ten wydaje się jednak mało realny, bo już są opóźnienia związane m.in. z pandemią.
Architekt FBT Pracownia Architektury i Urbanistyki
Architekt Kazimierski i Ryba sp.j.
Architekt Kazimierski i Ryba sp.j.
Architekt PRC Architekci
Architekt, założyciel nsMoonStudio
Generalny projektant, właściciel S.A.M.I. Architekci