REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Tylko jedna oferta na budowę metra na Bródno

  • Autor: PAP
  • 19 kwi 2018 10:03
fot. Fotolia

Metro Warszawskie otworzyło oferty na budowę trzech stacji II linii metra na Targówku; zgłosiło się tylko włosko-tureckie konsorcjum Astaldi i Gulermak, które wyceniło swoje usługi na blisko 1,4 mld zł. Metro ma dojechać na Bródno w 2022 r. - poinformowało metro.

REKLAMA

Firmy Astaldi i Gulermak wybudowały centralny odcinek II linii podziemnej kolejki, a obecnie budują kolejne stacje w kierunku wschodnim i zachodnim.

Teraz konsorcjum tych dwóch firm chce wybudować trzy stacje na Targówku: C19 "Zacisze" (przy skrzyżowaniu ulic Figara i Rolanda); C20 "Kondratowicza" (przy ul. Kondratowicza, w rejonie Urzędu Dzielnicy Targówek); C21 Bródno (przy skrzyżowaniu ulic Kondratowicza i Rembielińskiej). Wykonawca będzie miał za zadanie wybudować także tunele, trzy wentylatornie oraz położyć tory odstawcze.

Miasto zaplanowało, że na budowę metra na Targówku wyda 1 mld 464 mln zł brutto. Firmy Astaldi i Gulermak zaproponowały cenę 1 mld 398 mln zł z podatkiem VAT, czyli 1 mld 137 mln zł bez podatku.

Metro oceni oferty według trzech kryteriów: skrócenie terminu wykonania Przedmiotu Zamówienia - 8 proc.; przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych - 32 proc.; cena - 60 proc.

Rzecznika Metra Warszawskiego Anna Bartoń zaznaczyła w rozmowie z PAP, że według planów miasta, metro ma dojechać na Targówek w 2022 r.

Jak przypomniało metro, rozbudowa II linii o kolejne trzy stacje była możliwa, dzięki przeprowadzonemu w 2015 r. konkursowi na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej drugiego etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie.

Główną nagrodę w konkursie dla tego odcinka otrzymała pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która zaprojektowała m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie