Zgodnie z zapowiedziami władz miasta, promocyjny neon zamontowano w miejscu nieistniejącego już neonu PKO, który częstochowianki i częstochowianie mogą pamiętać z czasów PRL.
Kształt nowego neonu jest oparty na oficjalnym logo Częstochowy, które powstało w 2017 roku i zostało wyróżnione w konkursie "Dobry wzór 2018" organizowanym przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Logo i związana z nim oprawa wizerunkowa opiera się na grze słów tworzących nazwę miasta - słowo "często" nieco przysłania umieszczony poniżej czasownik "chowa".
Jak informują częstochowscy urzędnicy, nowy neon, którego produkcja i montaż kosztowały 55 tys. zł, daje przyjemną dla oka poświatę - jest to światło stałe, niemigające. Rozświetlony napis jest widoczny od strony placu Biegańskiego - centralnego placu miasta.
"Liczymy, że neon na stałe wpisze się w krajobraz Częstochowy i stanie się jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejskich kadrów" - powiedziała wiceszefowa Wydziału Kultury, Promocji i Sportu częstochowskiego Urzędu Miasta Magdalena Woch.