REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

W Oświęcimiu rozpoczęła się przebudowa stacji kolejowej

  • Autor: PAP
  • 20 sie 2021 15:00
W Oświęcimiu rozpoczęła się przebudowa stacji kolejowej
Rozpoczęła się przebudowa stacji w Oświęcimiu, fot. shutterstock

Rozpoczęła się przebudowa stacji w Oświęcimiu. Powstaną m.in. komfortowe perony i przejście podziemne z windami. To element inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na trasie z Trzebini przez Oświęcim do Czechowice-Dziedzice – podała Dorota Szalacha z PKP PLK.

REKLAMA

"Roboty rozpoczęły się od zabezpieczenia terenu i rozbiórki zużytej sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Maszyny wykorzystywane będą do demontażu torów i peronów" - podała w piątek Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

Jak dodała, w Oświęcimiu zaplanowano trzy nowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągu. "Będą wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Dostępność wszystkich podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, zwiększy pięć wind - przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym" - powiedziała Szalacha.

Przedstawicielka PKP PLK dodała, że starą kładkę nad torami zastąpi bezkolizyjny trakt o długości 133 m. Istotnym udogodnieniem będzie też system ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących.

"Modernizacja stacji - oprócz obszaru pasażerskiego, obejmuje tory, sieć trakcyjną, obiekty, urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym, a także drogi i dojścia w obrębie stacji oraz odwodnienie. W zakresie prac jest również budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego" - podkreśliła Dorota Szalacha.

Dzięki inwestycji PKP-PLK realizowanej między Trzebinią a Oświęcimiem podróżni korzystają już m.in. z nowych peronów na stacji Chrzanów oraz na przystankach Chełmek i Gorzów Chrzanowski. Na odcinku Oświęcim - Czechowice-Dziedzice nowe perony są przy jednym z torów w Kaniowie i Dankowicach. "Po zakończeniu wszystkich prac na trasie z Trzebini przez Oświęcim do Czechowic-Dziedzic poprawi się standard obsługi na 10 stacjach i przystankach" - zaznaczyła Szalach.

Efektem prac na linii będą krótsze prawie o połowę i bezpieczniejsze podróże z Trzebini przez Oświęcim na Śląsk.

Inwestycje wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł netto. Dofinansowanie z funduszy UE wynosi ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie