REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

W zrewitalizowanej łódzkiej kamienicy powstał Punkt Pracy Socjalnej

  • Autor: PAP
  • 11 maj 2021 15:58
W zrewitalizowanej łódzkiej kamienicy powstał Punkt Pracy Socjalnej
W zrewitalizowanej łódzkiej kamienicy powstał Punkt Pracy Socjalnej, fot. shutterstock

W zrewitalizowanej kamienicy przy ul. Tuwima 35 w Łodzi powstał nowy Punkt Pracy Socjalnej z 16 stanowiskami do obsługi podopiecznych. Prowadzący go łódzki MOPS przygotowuje się też do otwarcia - również w zmodernizowanych budynkach - dwóch Domów Dziennego Pobytu.

REKLAMA

"Mieszkańcy Polesia i Śródmieścia, a także części osiedla Dąbrowa już mogą korzystać z nowego Punktu Pracy Socjalnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi, uruchomionego przy ul. Tuwima 35. Placówka zajmuje wszystkie cztery kondygnacje zrewitalizowanej kamienicy. Szesnaście stanowisk obsługi podopiecznych znajduje się w dwóch salach na I oraz II piętrze. Każda osoba, zgłaszająca się do nowego Punktu Pracy Socjalnej, może otrzymać różnego rodzaju wsparcie dostosowane do konkretnej sytuacji życiowej - informacje na temat udzielanych świadczeń, zasad ich przyznawania oraz wysokości można uzyskać zarówno na miejscu, jak i telefonicznie" - poinformowała PAP we wtorek rzeczniczka łódzkiego MOPS Iwona Jędrzejczyk-Kaźmierczak.

Przed otwarciem Punktu kamienica przeszła gruntowny remont, który pochłonął prawie 8,5 mln zł. Teraz budynek jest w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Renowacji został poddany także sąsiadujący z nim ogólnodostępny skwer, gdzie urządzono plac zabaw dla dzieci oraz strefę relaksu dla dorosłych. Do budynku przy ul. Tuwima przeniosło się 52 pracowników MOPS, którzy wcześniej wykonywali swoje obowiązki w dwóch innych obiektach.

Rzeczniczka MOPS zaznaczyła również, że obecnie trwają przygotowania do uruchomienia w nowych lokalizacjach dwóch Domów Dziennego Pobytu. Oba będą ulokowane w budynkach, które wcześniej poddano kompleksowej rewitalizacji. W podwórku kamienicy przy ul. Tuwima 33 będzie mieć siedzibę placówka funkcjonująca przy ul. Jaracza 36.

W nowym obiekcie, przeznaczonym dla 40 podopiecznych, jest m.in. sala gimnastyczna z lustrzaną ścianą, sala terapeutyczno-wypoczynkowa, przestronna jadalnia z kuchnią, a także kilka zacisznych kącików. Pensjonariusze będą mogli wypoczywać na patio wypełnionym zielenią i kwiatami. Koszt rewitalizacji całej kamienicy, w tym także Domu Dziennego Pobytu, to niemal 7,3 mln. Obecnie trwają w nim ostatnie prace porządkowo-remontowe.

Podobnie wygląda sytuacja w nowej filii Domu Dziennego Pobytu dla Osób Niepełnosprawnych, która przenosi się z ul. Piotrkowskiej 121 do zrewitalizowanej kamienicy pod numerem 142. Filia zajmie tam całe I piętro razem z tarasem, wychodzącym na podwórko. Miejsce jest przyjazne osobom z niepełnosprawnościami i wyposażone w specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjny. W placówce będzie przebywać 20 pełnoletnich podopiecznych z niepełnosprawnościami. Koszt przystosowania dla nich obiektu to ponad 1 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.