×
Subskrybuj newsletter
propertydesign.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Warszawa: Kolejne pozwolenia na budowę metra wydane

  • Autor: UM Warszawa
  • 26 wrz 2018 13:09
  • Aktualizacja: 26 wrz 2018 13:10
fot. shutterstock

Stacja C5 Wola Park i tunel D5 łączący ją z przyszłą stacją Powstańców Śląskich z pozwoleniami na budowę. Właśnie zostały wydane dokumenty dzięki którym możliwa będzie rozbudowa podziemnej kolei dalej na zachód stolicy.

REKLAMA

Budowa najkrótszego z planowanych odcinków rozbudowywanej II linii metra coraz bliżej. Fragment, na którym znajdują się stacje C5 Wola Park i C4 Powstańców Śląskich zostanie wybudowany w ramach kontraktu na budowę 2,5 kilometra tuneli i prawie 300 tysięcy metrów sześciennych podziemnej kubatury. Odcinek ten jest umiejscowiony pomiędzy powstającym odcinkiem na Woli, a końcówką II nitki metra na Bemowie.

– Jesteśmy coraz bliżej budowy bemowsko-wolskiego odcinka II linii metra. Wybraliśmy wykonawcę prac, czekamy na wynik kontroli uprzedniej realizowanej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, jednocześnie kompletujemy niezbędną dokumentację. Wierzę, że rozpoczęcie prac na tym odcinku to kwestia tygodni – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

26 września br., wydane zostały decyzje o pozwoleniu na budowę dotyczące stacji C5 Wola Park oraz tunelu D5 łączącego tę stację z przyszłą stacją Powstańców Śląskich. Wkrótce powinny zostać wydane pozwolenia dla stacji C4 Powstańców Śląskich oraz tunelu D6.

Podpisanie umowy na budowę tego fragmentu II linii metra będzie możliwe po otrzymaniu pozytywnego wyniku kontroli uprzedniej prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wówczas podpisana zostanie umowa z konsorcjum firm Gülermak i Astaldi, które zwyciężyły w przetargu na wykonawcę tego odcinka II linii metra.

Stacja C5 Wola Park powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowieskiej; stacja C4 Powstańców Śląskich także pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. Za tą drugą przewidziano komorę torów odstawczych. Po wprowadzonych korektach – wyjścia z tej stacji mają prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie