REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Warszawa likwiduje kolejne bariery architektoniczne

  • Autor: UM Warszawa
  • 19 lut 2020 11:55
Przestrzeń miejska powinna być wygodna i dostępna dla wszystkich, dlatego Warszawa koncentruje się na usuwaniu barier architektonicznych. Stołeczni drogowcy z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosili właśnie przetarg na budowę wind przy moście księcia Józefa Poniatowskiego, fot. PTWP

Likwidacja barier architektonicznych jest jednym z elementów poprawy bezpieczeństwa na warszawskich drogach. Zmodernizowanych zostanie blisko 200 miejsc, które dotychczas utrudniały poruszanie się po stolicy. Jeszcze w tym roku będą dostępne dla osób z ograniczoną mobilnością.

REKLAMA

Likwidacja barier architektonicznych jest jednym z elementów poprawy bezpieczeństwa na warszawskich drogach. Zmodernizowanych zostanie blisko 200 miejsc, które dotychczas utrudniały poruszanie się po stolicy. Jeszcze w tym roku będą dostępne dla osób z ograniczoną mobilnością.

Most Poniatowskiego z windami

Przestrzeń miejska powinna być wygodna i dostępna dla wszystkich, dlatego Warszawa koncentruje się na usuwaniu barier architektonicznych. Stołeczni drogowcy z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosili właśnie przetarg na budowę wind przy moście księcia Józefa Poniatowskiego.

Poprawa bezpieczeństwa i wygody przemieszczania się po przeprawie jest szczególnie ważna z punktu widzenia osób starszych, z niepełnosprawnościami oraz rodziców prowadzących wózki, rowerzystów, ale także pieszych. Dotychczas most oraz znajdujące się na wiadukcie przystanki autobusowe i tramwajowe pozostawały niedostępne dla osób mających trudności z poruszaniem się. ZMID ogłosił właśnie przetarg na budowę ośmiu wind na przeprawę. Dwie z nich zlokalizowane będą w istniejących wieżycach w rejonie dworca PKP Powiśle, a dwie w wieżycach przy ul. Solec. Pierwsze ułatwią drogę na stację kolejową, a drugie umożliwią dostanie się z ul. Solec na poziom wiaduktu mostu. Cztery kolejne windy wybudowane zostaną w rejonie ul. Wybrzeże Kościuszkowskie: po jednej na przystankach tramwajowych i chodnikach po obu stronach jezdni. Wszystkie będą łączyły się na poziomie przejścia dla pieszych pod jezdnią i pozwolą dostać się na przystanki z obydwu stron ulicy. Oferty w przetargu można zgłaszać do 3 marca. Wykonawca będzie miał 10 miesięcy na ukończenie prac. Więcej informacji o postępowaniu dostępnych jest tutaj.

Działania Zarządu Dróg Miejskich

Obniżanie krawężników, montaż płyt ostrzegawczych czy pasów prowadzących – to tylko niektóre z działań poprawiających komfort życia mieszkańców miasta. Kolejne bariery dla pieszych i rowerzystów zlikwidowane zostaną na rondzie Czterdziestolatka. W ostatnich dniach ogłoszony został przetarg na budowę naziemnych przejść dla pieszych w samym sercu Warszawy.

Usuwanie barier architektonicznych trwa jednak przez cały rok. Udogodnienia wprowadzane są w pojedynczych miejscach, ale także podczas większych remontów – nawierzchni jezdni, chodników, ścieżek rowerowych czy przystanków komunikacji miejskiej. W efekcie każdego roku z ulic znika kilkadziesiąt barier. W 2019 roku pracownicy Zarządu Dróg Miejskich działali w 130 lokalizacjach i przeznaczyli na ten cel 1,8 mln zł. W tym roku budżet jest podobny – ZDM ogłosił już przetarg na wykonanie prac, a na oferty będzie czekał do 28 lutego. Więcej informacji o postępowaniu dostępnych jest tutaj.

Bariery usuwają także dzielnice

Bariery z ulic usuwają także dzielnice. Projekt powstał kilka lat temu we współpracy twórców Warszawskiej Mapy Barier i stołecznego Biura Infrastruktury z zarządcami dróg. Program trwa już od siedmiu lat, a na poprawę dostępności wydano ponad 7 mln złotych. Inicjatywa ta pozwoliła zmienić na lepsze 1000 miejsc w całej Warszawie. W tym roku w ramach siódmej edycji na poprawę funkcjonalności ulic dzielnice wydadzą 1,4 mln zł, co pozwoli zlikwidować kolejnych 61 barier.

Nad działaniami warszawskich drogowców czuwa Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności, a standard prac wyznaczają miejskie dokumenty – „Standardy dostępności” i „Standardy projektowania i wykonywania dróg dla pieszych”.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.