W Warszawie powstaje coraz więcej miejsc, przystosowanych do sprawnej i komfortowej obsługi wszystkich pasażerów kolei.
Przybywa miejsc dostosowanych do potrzeb wszystkich podróżnych. Nowe przystanki Warszawa Koło, Warszawa Powązki i Warszawa Targówek zapewniają lepszą komunikację w stolicy. Wprowadzone udogodnienia, takie jak windy, pochylnie, czy ścieżki naprowadzające, umożliwiają osobom o ograniczonej możliwości poruszania, sprawniejsze dotarcie do pociągu oraz swobodne poruszanie się po stacji.
Przystanki na linii Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia, Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy i stacje Warszawa Główna, Warszawa Gdańska, przebudowane z Krajowego Programu Kolejowego, umożliwiają wygodniejsze podróże w mieście i aglomeracji. Lepszą orientację na peronach zapewniają, np.: ścieżki naprowadzające, piktogramy i oznakowanie alfabetem Braille’a. Znajdują się również windy, pochylnie i miejsca dla wózków pod wiatami. Nowe kładki i przejścia podziemne ułatwiają dojście na pociągi i umożliwiają lepszą komunikację dla mieszkańców danych terenów.
Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostosowują do potrzeb podróżnych stację Warszawa Zachodnia. Powstaną tam m.in. windy, schody ruchome, funkcjonalne przejście podziemne, kładka i zadaszenie. Modernizowany jest pierwszy odcinek linii łączącej Warszawę Wschodnią z Otwockiem. Wybudowany będzie kolejny nowy przystanek – Warszawa Gocław – a istniejące czeka modernizacja. Między Warszawą ą Wschodnią a Warszawą Wawer, powstanie 5 nowych przejść podziemnych.
współzałożyciel, prezes zarządu MWM Architekci
założyciel Biuro Architektoniczne Barycz i Saramowicz
prezes, architekt Arch-Deco
Właściciel, Architekt, Urbanista Konior Studio
założyciel Biuro Architektoniczne Barycz i Saramowicz
prezes, architekt Arch-Deco