REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Władze Gdyni chcą uporządkować reklamowy chaos

  • Autor: PAP
  • 10 cze 2021 10:46
Władze Gdyni chcą uporządkować reklamowy chaos
Władze Gdyni chcą uporządkować reklamowy chaos, fot. shutterstock

W Gdyni zbliża się koniec samowoli reklamowej. Projekt uchwały krajobrazowej, po szeregu uzgodnień i konsultacjach społecznych, jest już gotowy. Dokument ma być poddany pod głosowanie na najbliższej sesji rady miasta, która odbędzie się 23 czerwca.

REKLAMA

Prace nad uchwałą, która pozwoli na uporządkowanie przestrzeni w mieście rozpoczęły się w 2015 r., kiedy w życie weszła tzw. ustawa krajobrazowa autorstwa rządu PO-PSL.

Projekt konsultowano z mieszkańcami oraz przedstawicielami branży reklamowej. Przeprowadzano m.in ankiety internetowe, warsztaty, panele dyskusyjne. Opracowano raport podsumowujący ich oczekiwania. Wówczas rozpoczęły się prace nad treścią dokumentu. Miastu zależało na wypracowaniu uchwały w taki sposób, aby uniknąć błędów i skargi do sądu administracyjnego. Założenia uzgadniano również z pomorskim konserwatorem zabytków, regionalnym dyrektorem ochrony środowiska, marszałkiem województwa oraz przedstawicielami Państwowej Straży Pożarnej.

"Prace nad uchwałą były wielostopniowe, bardzo szczegółowe i uwzględniające potrzeby gdynian. Wprowadzenie jej pozwoli mieszkańcom mieszkać i realizować się w jeszcze bardziej przyjaznym i pięknym mieście"- zaznaczył prezydent miasta Wojciech Szczurek, cytowany w komunikacie prasowym.

Celem uchwały jest wprowadzenie ładu przestrzennego - stworzenie narzędzia prawnego dla samorządu dającego możliwość uporządkowania przestrzeni publicznej z chaosu reklamowego. Dokument określa zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych, ogrodzeń oraz ich gabaryty, standardy jakościowe i rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju Marek Łucyk zwrócił uwagę, że w przestrzeni miejskiej nie brakuje nielegalnych, źle zaprojektowanych i nieestetycznych nośników reklamowych.

"Przykładem może być reklama na kółkach niewymagająca zgłoszeń, w obecnym stanie prawnym pozostająca poza kontrolą. Zapisy uchwały jednoznacznie uregulują możliwość umieszczenia reklam na danym terenie, a także ich wygląd zewnętrzny i formę w jakiej mogą zostać wykonane. Już po pierwszym roku wiele przestrzeni ulegnie całkowitej metamorfozie" - zaznaczył.

Według projektu uchwały, Gdynia zostanie podzielona na dwie strefy - A i B. Pierwsza z nich będzie strefą o zaostrzonym rygorze wizualnym. Obejmować będzie m.in. centrum miasta, w tym śródmieście, a także obszary dziedzictwa kulturowego, zespoły przestrzenne wpisane do rejestru zabytków oraz obszary o wysokiej wartości urbanistycznej, architektonicznej i widokowej. Druga strefa - rygoru wizualnego - dotyczyć będzie pozostałej części miasta. Uchwała nie będzie obowiązywała na terenach zamkniętych, np. wojskowych.

Jak wyjaśnił w rozmowie z PAP plastyk Gdyni Jacek Piątek, projekt uchwały zakłada całkowite ograniczenie tablic i urządzeń reklamowych dużego formatu w strefie A. Dokument reguluje też zasady umieszczania reklam przy krawędzi jezdni wzdłuż pasa drogowego. Duże nośniki reklamowe będą musiały być oddalone od skrzyżowań, aby znaki drogowe i informacje miejskie były dobrze widoczne i czytelne. Zakazane będzie wieszanie reklam, w szczególności banerów na ogrodzeniach. Miasto chce też ograniczyć sytuowanie szyldów na budynkach. Dodatkowo każdy z nich będzie musiał pasować do rodzaju architektury.

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.