REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Współczesne biuro jest naszpikowane nowoczesnymi technologiami

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 09 mar 2021 09:51
Współczesne biuro jest naszpikowane nowoczesnymi technologiami
fot. Shutterstock

Zaprojektowane z dbałością o każdy szczegół i naszpikowane nowoczesnymi technologiami - takie powinny być nowoczesne biurowce. Według ekspertów CBRE jakość biura nabierać będzie na znaczeniu, a technologia staje się ważnym kryterium jakości nowoczesnych biurowców.

REKLAMA

Budowa biurowca to koszt od kilku do nawet kilkudziesięciu milionów złotych. Większość środków, bo ponad połowę pochłania sama budowa, a 20-30% to wyposażenie. Na technologię przeznacza się od 6 do 12% całościowego budżetu, ale wydatki w tej kategorii będą rosnąć – wynika z przygotowanego przez CBRE „Global Cost Report”. Eksperci wskazują, że technologia to ważne kryterium jakości nowoczesnych biurowców, których w sumie jest ponad 20. Wszystkie zostały opisane w przewodniku „Modern Office Standards Poland 2020”.

- Oprócz kosztów samej budowy, wyposażenia i technologii do procesu powstania biurowca doliczany jest również budżet za relokację oraz projekty architektoniczne i inżynieryjne. Oczywiście najbardziej kosztochłonna jest sama budowa, ale zarówno wyposażenie, jak i technologia mają ogromne znaczenie z punktu widzenia końcowej jakości budynku – mówi Krzysztof Koziar, szef działu doradztwa budowlanego w CBRE.

Jakość biura nabiera na znaczeniu

Z badania przeprowadzonego przez Grafton Recruitment oraz CBRE wynika, że na home office pracownikom najbardziej brakuje m.in. odpowiedniego sprzętu czy warunków do pracy w postaci np. dobrego oświetlenia. Te wszystkie elementy wpływają na ergonomię pracy i są ważnym elementem składającym się na jakość budynku biurowego.

Zgodnie z przewodnikiem „Modern Office Standards Poland 2020”, stworzonym przez CBRE oraz Rolfe Judd Architecture, istnieje ponad 20 kryteriów, które powinny być uwzględnione w projekcie budynku biurowego. Liczy się dbałość o każdy szczegół, m.in. lobby, które tworzy pierwsze wrażenie dla gości, części wspólne, parking czy windy. Ogromne znaczenie ma również wykorzystana technologia, poczynając od oświetlenia, systemów zarządzania budynkiem, a na zdalnej rezerwacji sal konferencyjnych kończąc. Dbałość o każdy element pozwala stworzyć biuro, które spełnia najważniejszą funkcję, czyli jest optymalne dla użytkowników.

Nacisk na technologię w biurze

Z „Global Cost Report” stworzonego przez CBRE wynika, że na rozwiązania technologiczne przeznacza się od 6 do 12% całościowego budżetu powstania biurowca. Obejmuje to instalacje IT, okablowanie, systemy bezpieczeństwa, komputery, laptopy, monitory czy telefony stacjonarne. Dodatkowo, widoczny jest wzrost liczby elementów, które składają się na tzw. „inteligentny budynek”. Chodzi o wszystkie systemy, które ułatwiają użytkownikom korzystanie z danego biura. Oprócz technologii, największą kategorią wydatków jest sama budowa, która pochłania od 50 do 70% kosztów. Natomiast wyposażenie, takie jak meble, oznakowanie czy branding to od 20 do nawet 30% budżetu.

- Pracownicy potrzebują przestrzeni przystosowanej do wspólnej pracy i wyposażonej w rozwiązania technologiczne, których brakuje nam na home office. Dlatego inwestycje firm w nowoczesne technologie są niezbędne i będą rosnąć. Odpowiedniej klasy powierzchnia biurowa oraz przestrzeń w, której pracujemy jest w dzisiejszej rzeczywistości jeszcze istotniejsza – podsumowuje Radosław Pawlak, dyrektor w dziale powierzchni biurowych CBRE.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.