REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zaglądamy na plac budowy stacji Warszawa Zachodnia

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 25 mar 2021 12:14
Zaglądamy na plac budowy stacji Warszawa Zachodnia
Plac budowy stacji Warszawa Zachodnia. fot. mat. prasowe Budimex
Zaglądamy na plac budowy stacji Warszawa Zachodnia
Zaglądamy na plac budowy stacji Warszawa Zachodnia
Zaglądamy na plac budowy stacji Warszawa Zachodnia
Zaglądamy na plac budowy stacji Warszawa Zachodnia
Zaglądamy na plac budowy stacji Warszawa Zachodnia
Zaglądamy na plac budowy stacji Warszawa Zachodnia

Praca na budowie stacji Warszawa Zachodnia wre. Budimex S.A. rozpocznie niebawem rozbiórkę peronów 7  i6 oraz sąsiadujących z nimi torów.  Trwają również prace związane z budową kładki.

REKLAMA

  • Na budowie pracuje obecnie ponad 70 podwykonawców i dostawców, 550 osób i 150 jednostek sprzętu.
  • Wykonawca przygotował już podpory nowego przejścia nad peronami.
  • Trwają prace związane z budową kładki. W połowie kwietnia rozpocznie się nasuwanie na konstrukcje elementów kładki.
  • W ciągu najbliższego miesiąca rozpocznie się rozbiórka zamkniętych już peronów 7 i 6 i sąsiadujących z nimi torów.

Na budowie pracuje obecnie ponad 70 podwykonawców i dostawców, 550 osób i 150 jednostek sprzętu. Dotychczas wykonawca przygotował już podpory nowego przejścia nad peronami. W połowie kwietnia rozpocznie się nasuwanie na konstrukcje elementów kładki. W obszarze stacji, Budimex usunął/ przebudował ponad 100 kolizji w podziemnych instalacjach. Postępuje budowa ścian szczelinowych podziemnej konstrukcji stacji aż do głębokości 26 metrów pod gruntem, czyli na głębokość ośmiopiętrowego budynku. Ściany szczelinowe wypełni ponad 30 000 m3 betonu.

By wybudować szersze przejście podziemne rozebrany/burzony będzie fragment obecnego przejścia od strony ul. Tunelowej. Powstanie konstrukcja nowego – szerszego – tunelu oraz trzech peronów – w tym również jednego dodatkowego. Od początku kwietnia pasażerowie dojdą do peronu 5 nową trasą od strony Woli. Czas dojścia nie zmieni się w stosunku do obecnej drogi do peronu 7.

Budimex przełożył już ponad 100 kolizji w instalacjach infrastruktury podziemnej i SRK na terenie przyszłej stacji Warszawa Zachodnia. Gotowe są już podpory nowego przejścia na poziomie +1 nad peronami. W połowie kwietnia rozpocznie się nasuwanie na nowe podporny samego przejścia. W tej chwil trwa budowa ścian szczelinowych całej podziemnej konstrukcji stacji na głębokość do 26 metrów pod poziomem gruntu, czyli na głębokość ośmiopiętrowego budynku. Ściany wypełni ponad 30 000 m3 betonu. Od początku kwietnia pasażerowie dojdą nowym dojściem od strony Woli do peronu 5. Czas dojścia nie wydłuży się w stosunku do obecnego dojścia do peronu 7.

W ciągu najbliższego miesiąca rozpocznie się rozbiórka zamkniętych już peronów 7 i 6 i sąsiadujących z nimi torów. Na budowie pracuje obecnie ponad 70 podwykonawców i dostawców, 550 osób i 150 jednostek sprzętu.

Aby skrócić czas dojścia do czynnych peronów od strony Woli, uruchomiliśmy dla podróżnych sześciomiejscowego elektrycznego Budimeleksa, kursującego między pętlą autobusową na ul. Tunelowej a peronem 8 Warszawy Zachodniej (linia obwodowa). Przejazd skraca czas z 15 minut (w wersji pieszej) do 2-3 minut meleksem. Z transportu skorzystało już blisko tysiąc pasażerów.

- Trwają prace związane z budową kładki. Kolejne elementy konstrukcji stalowej są przywożone z wytwórni i scalane na miejscu. ​Przygotowana jest konstrukcja, która umożliwi wepchnięcie nam tej kładki na perony. ​Na poszczególnych peronach przygotowywane są podpory kładki, ale kładka to nie tylko to co widzimy, ale również jej posadowienie. Znajdujemy się tutaj w bardzo skomplikowanych warunkach gruntowych w związku z czym musieliśmy dla przygotowania podpór wykonać blisko 7 kilometrów pali fundamentowych pod ziemią." - mówił Jakub Konkiewicz, Dyrektor Kontraktu.

Warszawa Zachodnia to największa w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.