REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zdecyduj, które miasto w Polsce zyska zrewitalizowany fragment przestrzeni miejskiej

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 07 maj 2019 10:00
Zdecyduj, które miasto w Polsce zyska zrewitalizowany fragment przestrzeni miejskiej
fot. mat. prasowe

Po sukcesie zeszłorocznej akcji, Mastercard we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa rozpoczynają drugą edycję inicjatywy :DobryZnak. Jej beneficjentami są zarówno mali przedsiębiorcy, jak i mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów i witryn swoich placówek handlowych i usługowych, tak aby spełniały one wymogi uchwał krajobrazowych, a odświeżoną estetyką przyciągały klientów. Z kolei okoliczni mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze środowisko do życia w mieście, dzięki podniesionym walorom estetycznym otoczenia.

REKLAMA

W tym roku to internauci zdecydują, w którym mieście szyldy i witryny zostaną odnowione. Na Facebooku na fanpage’u :DobryZnak osoby z całej Polski mogą zagłosować na jedno z sześciu miast biorących udział w akcji: Elbląg, Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Głosowanie już się rozpoczęło i potrwa do 24 maja. Swój głos może oddać każdy – nie tylko mieszkańcy wymienionych miast.

Po wyborze miasta, organizatorzy kampanii :Dobry Znak wspólnie z samorządem lokalnym i w porozumieniu z właścicielami lokali, dokonają wyboru konkretnego fragmentu zwycięskiego miasta, który zostanie zrewitalizowany. Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie metamorfozy i ogłoszenie jej efektów.

Uruchomiona w zeszłym roku platforma dobryznak.org, prezentuje m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwia przedsiębiorcom przeprowadzenie metamorfozy. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu.

- W Mastercard od lat pomagamy przedsiębiorcom unowocześnić ich biznes, głównie w zakresie technologii płatniczych. Akcją :Dobry Znak ułatwiamy im odpowiedzieć na nowo pojawiające się oczekiwania miast i ich mieszkańców, tym razem dotyczącym estetyki w przestrzeni publicznej – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe. Dodatkowo biorący udział w inicjatywie przedsiębiorcy, którzy nie oferowali do tej pory płatności bezgotówkowych, mogą bezpłatnie zainstalować terminal płatniczy dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa – dodaje Ciołkowski.

Akcja ma na celu walkę z jedną z najczęstszych „chorób” przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym wywołanym przez dużą liczbę kolorowych szyldów i reklam, „potykaczy” czy naklejek w oknach lub na elewacjach lokali usługowych. Także samorządy podejmują działania, aby ograniczyć ten chaos – wprowadzają uchwały krajobrazowe, które mają za zadanie m.in. stonować witryny sklepowe. :DobryZnak daje przedsiębiorcom szansę być w zgodzie z wymogami prawnymi i estetycznymi, jednocześnie przyciągając klientów stylową identyfikacją wizualną ich punktu sprzedaży.

Uruchomienie inicjatywy :DobryZnak w 2018 roku spotkało się z pozytywnym odbiorem wśród przedsiębiorców i konsumentów. W ramach jej inauguracji została przeprowadzona m.in. rewolucja na ul. Puławskiej w Warszawie – 6 lokali usługowych otrzymało nowe szyldy. Kampania została też wyróżniona najwyższą nagrodą w kategorii "Efektywność" na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum, a także zdobyła siedem złotych i jedną srebrną statuetkę w prestiżowym międzynarodowym konkursie New York Festivals Midas Awards. Tym samym kampania z Polski znalazła się w pierwszej trójce najbardziej nagrodzonych reklam festiwalu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.