Budowa dodatkowego peronu i rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny przekroczyła półmetek. Do dyspozycji podróżnych docelowo będzie dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami oraz dodatkowy zadaszony peron.
Na stacji Poznań Główny zrealizowano już ok. 60% prac, które ułatwią komunikację i usprawnią obsługę podróżnych. Dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami będzie prowadzić przez całą stację – zapewni dogodne dojście na wszystkie perony i poprawi komunikację między dzielnicami Poznania.
Przeczytaj także >>
SUD Architekt z wielkomiejskim projektem na poznańskim Łazarzu. W planach mixed-use i rewitalizacja
Na dodatkowym peronie będzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie, Dobrą orientację w podroży zapewni nowoczesny system informacji wizualnej i głosowej. Przygotowane zostaną windy oraz ruchome schody. Dla osób niewidomych pomocne będą ścieżki naprowadzające.
Konstrukcja nowej części przejścia podziemnego jest już gotowa między tunelem a dworcem autobusowym. Na ścianach układane są granitowe płyty. Kolejne segmenty tunelu przy Moście Dworcowym i ul. Składowej przygotowuje ciężki sprzęt. Bezpieczną rozbudowę, na głębokości do 7 m, zapewniają ściany szczelinowe i specjalne rozpory.
Za Mostem Dworcowym widać ścianki nowego peronu 3a, usytuowanego między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej. Obok będą dodatkowe, przebudowane tory oraz urządzenia sterowania. Nowe rozjazdy są już gotowe od strony Ronda Kaponiera.
architekt, partner More Design & Architecture (MRDA)
architekt, partner More Design & Architecture (MRDA)
właściciel werk.pl
współzałożyciel, wiceprezes zarządu MWM Architekci
Biuro Architektoniczne STRUKTURA
wspólnik MWM Architekci