REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Zmienia się stacja Poznań Główny. Zajrzeliśmy na budowę

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 12 maj 2021 12:39
Zmienia się stacja Poznań Główny. Zajrzeliśmy na budowę
Realizowane prace na stacji Poznań Główny widziane z Mostu Dworcowego. fot. mat. prasowe PKP PLK / Radosław Śledziński
Zmienia się stacja Poznań Główny. Zajrzeliśmy na budowę
Zmienia się stacja Poznań Główny. Zajrzeliśmy na budowę
Zmienia się stacja Poznań Główny. Zajrzeliśmy na budowę

Budowa dodatkowego peronu i rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny przekroczyła półmetek. Do dyspozycji podróżnych docelowo będzie dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami oraz dodatkowy zadaszony peron.

REKLAMA

  • Budowa dodatkowego peronu i rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny przekroczyła półmetek.
  • Dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami będzie prowadzić przez całą stację.
  • Na dodatkowym peronie będzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie.
  • Prace za ok. 100 mln finansowane są z budżetu.

Na stacji Poznań Główny zrealizowano już ok. 60% prac, które ułatwią komunikację i usprawnią obsługę podróżnych. Dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami będzie prowadzić przez całą stację – zapewni dogodne dojście na wszystkie perony i poprawi komunikację między dzielnicami Poznania.

Przeczytaj także >> 
SUD Architekt z wielkomiejskim projektem na poznańskim Łazarzu. W planach mixed-use i rewitalizacja

Na dodatkowym peronie będzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie, Dobrą orientację w podroży zapewni nowoczesny system informacji wizualnej i głosowej. Przygotowane zostaną windy oraz ruchome schody. Dla osób niewidomych pomocne będą ścieżki naprowadzające.

Prace w dobrym tempie

Konstrukcja nowej części przejścia podziemnego jest już gotowa między tunelem a dworcem autobusowym. Na ścianach układane są granitowe płyty. Kolejne segmenty tunelu przy Moście Dworcowym i ul. Składowej przygotowuje ciężki sprzęt. Bezpieczną rozbudowę, na głębokości do 7 m, zapewniają ściany szczelinowe i specjalne rozpory.

Za Mostem Dworcowym widać ścianki nowego peronu 3a, usytuowanego między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej. Obok będą dodatkowe, przebudowane tory oraz urządzenia sterowania. Nowe rozjazdy są już gotowe od strony Ronda Kaponiera.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie