REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zrównoważone budynki lekarstwem na problemy sektora biurowego

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 28 kwi 2021 14:31
Zrównoważone budynki lekarstwem na problemy sektora biurowego
Zrównoważone budynki lekarstwem na problemy sektora biurowego, fot. mat. pras.

Rynek komercyjnych powierzchni biurowych napotyka od początku pandemii na liczne problemy. Najemcy, początkowo zachłyśnięci pracą zdalną, chcieli możliwie ograniczać wynajmowane powierzchnie. Zarządcy budynków dokładali wszelkich starań aby oferowane przez nich miejsca pracy były dezynfekowane i bezpieczne. Obecnie obie strony próbują wypracować kompromis w postaci elastycznego najmu i pracy hybrydowej. Wszystkie te wyzwania wynikają z jednego problemu: konieczności obniżenia kosztów w niepewnych czasach. Jest na nie tylko jedna odpowiedź: energooszczędne i zrównoważone budynki biurowe.

REKLAMA

Początkowi pandemii towarzyszył entuzjazm wynikający z pracy zdalnej. Wiele podmiotów wieściło, że jest w stanie pracować w  ten sposób bez utraty wydajności. Jednak kilka miesięcy wystarczyło, abyśmy zrozumieli, że praca z domu nie sprawdza się w każdym przypadku i w dłuższej perspektywie czasu daje wrażenie mieszkania w pracy. Pracownikom doskwiera spadek motywacji
i trudność łączenia w jednym miejscu funkcji biurowych i mieszkalnych. Powierzchnie biurowe ponownie zyskują na atrakcyjności, jednak na nieco zmienionych warunkach - muszą oferować bezpieczne środowisko i wysoki komfort, aby praca w biurze mogła być wydajna.  Pracodawcy nieustannie poszukują oszczędności w najmowanej powierzchni, a rosnące ceny energii elektrycznej bezpośrednio przekładają się na wzrost kosztów stałych najemców.

Zrównoważone budynki biurowe okazują się odpowiedzią na oba te problemy: rosnące ceny energii i bezpieczne środowisko pracy podczas pandemii. Wdrożone rozwiązania energooszczędne, takie jak fotowoltaika i trigeneracja pozwalają na samodzielne wytwarzanie prądu, ciepła i chłodu, dzięki czemu ceny zużycia mediów są w takich budynkach o połowę niższe niż w standardowych biurowcach, a wykorzystywane systemy oczyszczania i nawilżania powietrza stwarzają bezpieczną przestrzeń do pracy. Potwierdzeniem wdrożenia innowacyjnych technologii energooszczędnych, zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz  wysokiego komfortu pracy jest międzynarodowy Certyfikat BREEAM na odpowiednio wysoką oceną. Przyznanie takiego certyfikatu na najwyższym poziomie „Outstanding” daje pewność, że w dany budynek spełnienia wytyczne
w kilkudziesięciu kategoriach na przynajmniej  85 proc.

„Od wielu lat pomagamy zarządcom powierzchni biurowych w Polsce przejść przez niezwykle skomplikowany proces certyfikacji Breeam. Co ciekawe, to przyszli najemcy niejednokrotnie są powodem, dla którego deweloperzy decydują się na wdrożenie nowoczesnych systemów dedykowanych zrównoważonym budynkom. Duże firmy, które posiadają wiele oddziałów w różnych krajach doskonale wiedzą, że tylko zrównoważone, niskoenergetyczne budownictwo jest w stanie zagwarantować nie tylko wyższy komfort pracy, ale przede wszystkim znacząco niższe koszty zużycia mediów.”- mówi Marcin Gawroński, Dyrektor Działu Budownictwa Ekologicznego Sweco Polska, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.